KLM, a judici per una campanya de publicitat acusada de greenwashing

L'associació holandesa Fossil Free considera que una campanya de publicitat de la companyia feia pensar que es pot volar de manera sostenible
Redacció Actualitzat
TEMA:
Crisi climàtica

Les emissions d'un avió multipliquen per 8 les d'un tren d'alta velocitat. L'aviació és el transport que més emissions de CO2 fa, però també és dels que té més dificultats per reduir-les. Les associacions en defensa del medi ambient, a més, afirmen que en molts casos les companyies usen l'ecoblanqueig o greenwashing per fer creure que hi estan treballant. 

És el que al·lega l'associació holandesa Fossil Free, que ha aconseguit portar a judici l'aerolínia KLM. Considera que una campanya de publicitat de la companyia feia pensar que es pot volar de manera sostenible. El judici comença aquest dimarts a Amsterdam. 
 

Denúncia a KLM per greenwashing

L'aerolínia holandesa KLM fa quatre anys va llançar la campanya "Vola amb responsabilitat", que l'associació holandesa Fossil Free ha portat a judici. L'anunci encara es pot veure al canal de YouTube de l'aerolínia.

 

Fossil Free va presentar una demanda contra la companyia per aquesta publicitat ja que creien que enviava el missatge que es podia volar de manera sostenible. El bufet d'advocats ClientEarth, que col·labora amb aquesta associació, ja va parlar del cas en una entrevista a TV3. L'advocat James Thornton explicava que hi ha "empreses que ho estan fent molt bé, treballant dur per reduir les seves emissions, moltes altres fan el mínim possible i moltes fan poc i fan veure que fan molt o no fan res i fan veure que fan molt."

KLM argumenta que la campanya pretenia que la gent s'ho pensés dues vegades a l'hora de volar. S'espera que la sentència del judici no es conegui fins al mes de gener, però Fossil Free assegura que si guanyen es plantejaran demandar l'aerolínia per danys i perjudicis.

 

Lluita contra l'ecoblanqueig

El mes de juny passat, l'organització europea de drets dels consumidors va fer una queixa a la Comissió Europea contra disset aerolínies per usar el terme "sostenible" de manera enganyosa.

I encara a nivell publicitari, l'autoritat britànica d'estàndards en publicitat va prohibir anuncis de Lufthansa, Air France-KLM i Etihad per donar a entendre missatges enganyosos.