Pas a nivell on ha passat l'accident, aquest dilluns a Montcada i Reixac (3Cat)

Investiguen l'atropellament mortal d'una noia en un pas a nivell de Rodalies a Montcada i Reixac

Segons tots els indicis, un tren provinent de Portbou ha atropellat una noia que intentava travessar amb la barrera abaixada

RedaccióActualitzat

Un tren ha atropellat mortalment una jove de 16 anys aquest dilluns en un pas a nivell de l'estació de Montcada i Reixac, de la línia R2 de Rodalies

Segons Renfe, l'accident ha passat poc abans de les 3 de la tarda quan dues noies han intentat travessar les vies de la línia pel pas a nivell. Ara els Mossos investiguen si ho han intentat quan la barrera estava abaixada.

Segons sembla, acabava de passar un tren en direcció a Granollers, les noies han pensat que ja no hi havia perill i un segon tren que venia de Portbou en direcció a Barcelona n'ha atropellat una.

Després de l'accident l'alcalde de Montcada i Reixac, Bartolo Egea, ha reclamat més seguretat a Renfe i a Adif, i ha suggerit que una mesura podria ser que hi hagués agents de seguretat controlant els passos a nivell en les hores punta.

Els investigadors del cas tenen previst analitzar la caixa negra del tren per esbrinar si el tren anava a la velocitat correcta.

Agents dels Mossos d'Esquadra investigant l'atropellament, aquest dilluns a Montcada i Reixac (3Cat)

Amb els resultats actuals de què disposen els Mossos, la maquinista no conduïa sota els efectes de les drogues, tal com s'havia apuntat en un primer moment.
 

182 morts a Montcada i Reixac atropellats pels trens

Segons mitjans locals, amb aquesta ja són 182 les persones que han mort a Montcada i Reixac atropellades pels trens en la història de les tres línies ferroviàries que hi passen, una xifra que inclou els suïcidis.

Fa més de tres dècades que els moviments veïnals reclamen el soterrament almenys de la línia R2, i que s'acabi la separació física que suposa entre els barris del municipi.

És un soterrament que s'ha anunciat diverses vegades, però que no s'ha convertit en realitat fins fa poc: en concret al gener van començar les obres, que es preveu que durin almenys 7 anys.

Costaran més de 500 milions d'euros, i suposaran la construcció d'un túnel de 4 quilòmetres i d'una estació nova, també soterrada.

 

Cinc minuts de silenci

Aquest dimarts al migdia s'ha fet a Montcada cinc minuts de silenci en record de la jove. L'alcalde de Montcada i Reixac, Bartolomé Egea, ha demanat més vigilància i mesures de seguretat fins que el soterrament de les vies que va començar al gener, estigui acabat, d'aquí a cinc anys.

Ha explicat que estan pendents de reunir-se per fer "un pla de treball conjunt amb Renfe i, sobretot amb Adif, per millorar la seguretat de les vies" durant els anys que durin les obres.

El portaveu de la plataforma pel soterrament de les vies, José María González, que també ha pronunciat unes paraules davant del monòlit que recorda els atropellats pel tren a Montcada i Reixac ha recordat que aquesta és la segona víctima mortal que cal lamentar en un mes.

 

ARXIVAT A:
MobilitatRodalies
Anar al contingut