El conductor de l'autobús accidentat a la C-32 es podria haver adormit

Aquesta és una de les hipòtesis que investiguen els Mossos d'Esquadra sobre les causes del sinistre, que va deixar 47 ferits, quatre de greus

Actualitzat

El conductor de l'autobús accidentat dimarts a la C-32 podria haver-se adormit al volant. Aquesta és una de les hipòtesis que investiguen els Mossos d'Esquadra sobre les causes del sinistre, tot i que no és l'única.

El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha explicat al "Tot es mou" de TV3 que s'estan analitzant diversos factors com ara l'estat del vehicle o els temps de descans del conductor, a més de l'estat de la via i les condicions meteorològiques.

"Això ens donarà les causes, no hi ha una sola causa", ha assegurat. A més, Trànsit descarta que la zona on es va produir el xoc de l'autobús sigui un punt negre, ja que no s'hi acumulen accidents.

El president de la Federació Empresarial Catalana d'Autotransport de Viatgers, José María Echevarría, ha explicat a Catalunya Ràdio que el vehicle havia passat feia pocs dies una inspecció de pneumàtics.

"L'autobús tenia menys de vuit anys, la documentació la tenia tota en regla, tenia la ITV passada, feia menys de deu dies que havia passat una inspecció de pneumàtics i l'assegurança estava en regla."


Els quatre ferits greus continuen a l'hospital 

Dels 47 ferits, quatre continuen ingressats en estat greu en diversos hospitals. Al Vall d'Hebron hi ha una dona de 28 anys amb una lesió medul·lar greu. A més, hi ha dos ferits lleus ingressats i la resta de passatgers afectats i el conductor ja han rebut l'alta mèdica. 

L'autobús duia 46 treballadors d'Inditex entre la plaça de Tetuan de Barcelona i el centre logístic de l'empresa a Tordera quan, poc abans de tres quarts de nou del matí, va perdre el control entre Pineda de Mar i Tordera.

El vehicle es va enfilar pel talús lateral de la via i va quedar encastat amb 45 graus d'elevació a la boca del túnel de Santa Susanna de la C-32. Es va trigar hores a poder despenjar el vehicle i a sanejar el túnel i l'autopista, que va estar 15 hores tallada.

El SEM, Mossos i Bombers han desplaçat desenes d'efectius fins al punt de l'accident a la C-32 (3Cat/Josep Maria Porta Palau)

Un bus llançadora per als treballadors d'Inditex

Fa deu anys que Monbus presta el servei d'autobús llançadora entre diferents punts de l'àrea de Barcelona i les instal·lacions d'Inditex a Tordera. La companyia cobreix 20 rutes diàries que traslladen més de 650 treballadors.

El bus accidentat feia la ruta des de la plaça Tetuan de Barcelona fins a les instal·lacions del grup a Tordera, concretament a les oficines i instal·lacions logístiques de les marques Massimo Dutti, Bershka, Oysho i Lefties.

Inditex va indicar dimarts en un comunicat que estava fent un "seguiment individualitzat" de la situació dels treballadors afectats i que havia posat a la seva disposició mesures de suport i acompanyament, també per a les famílies.

L'autobús encastat en un túnel de la C-32
L'autobús sinistrat, de l'empresa Monbus, transportava treballadors d'Inditex cap al centre logístic de la companyia a Tordera (ACN/Jordi Pujolar)

L'estat de les vies

Preguntat per l'estat de la infraestructura, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha remarcat al "Tot es mou" de TV3 que la via no presenta una gran sinistralitat, però ha reconegut marge de millora. Per exemple, en els enllaços de l'AP-7 o en l'adequació dels espais dels antics peatges.

 "Les antigues platges de peatge de la C-32 a Arenys i Santa Susanna poder destinar-les a filtratge de vehicles pesants, que és el que fem a l'AP-7 a la Roca i a Martorell. Filtrem tots els vehicles pesants i els fem aquests macrocontrols.

Justament, pel que fa als vehicles pesants, Trànsit ha constatat que són els que més han incrementat la circulació. A l'AP-7, des que es van alliberar els peatges, han augmentat un 30%. 

També han vist que en el col·lectiu de conductors professionals extracomunitaris l'accidentalitat ha passat del 13% al 22%. Per això, argumenta, a partir de setembre oferiran formació voluntària per a aquests conductors. 

Per la patronal del transport, la solució és invertir més en infraestructures desenvolupant projectes que no s'han arribat a executar. La prioritat, assegura, ha de ser la millora de la mobilitat tant en tren com per carretera.

Per la seva banda, el sindicat Comissions Obreres ha alertat de la sobrecàrrega laboral de molts conductors i de l'envelliment dels vehicles. També consideren que el personal dels Mossos d'Esquadra per fer controls no ha crescut tant com requereix el trànsit actual.

ARXIVAT A:
Trànsit
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut