Interior prohibeix que un escorta dels Mossos acompanyi Torra a Brussel·les
Torra ha viatjat a Brussel·les per fer amb Puigdemont la conferència sobre el judici de l'1-O que tindrà lloc en un hotel de la ciutat
El Ministeri de l'Interior ha denegat el permís perquè el president de la Generalitat, Quim Torra, pugui anar acompanyat d'un escorta dels Mossos a Brussel·les. El ministeri diu que no hi ha perill per la seva seguretat.
Torra és a Brussel·les per participar aquesta tarda en una conferència amb l'expresident Puigdemont envoltada de polèmica perquè el president del Parlament Europeu, Antonio Tajani, ha vetat l'Eurocambra com a escenari de l'acte, al·legant motius de seguretat.
Un col·lectiu de mossos ha denunciat a Twitter que vetar l'escorta al president de la Generalitat suposa un incompliment de la llei:
El Ministerio del Interior dirigit pel PSOE ha desautoritzat que l'escorta del president Torra l'acompanyi, avui, a Bèlgica.
@Guilleries_mossos (@Guilleriesmoss1) 18 de febrer de 2019
És una represàlia per no donar suport als PGE?
Un altre incompliment de la llei per part dels autoanomenats 'constitucionalistes' !!! pic.twitter.com/WMDmr7K8nn
El Departament d'Exteriors de la Generalitat ha informat que el Ministeri de l'Interior també ha denegat l'escorta al conseller Alfred Bosch pel viatge que té previst per dijous que ve a Brussel·les.
Cada vegada que una escorta ha d'anar a l'estranger per acompanyar un alt càrrec públic necessita un permís del ministeri i, en aquest cas, l'ha denegat.
Interior diu que no hi ha perill
Segons el Ministeri de l'Interior, s'ha negat la petició d'escortes perquè es considera que no hi ha perill per a la seva seguretat a Bèlgica, tot i haver-hi un nivell d'alerta terrorista de 4 sobre 5.
Una decisió --la de no autoritzar vigilància policial fora de les fronteres-- que el ministeri diu que s'ha repetit en diverses ocasions. Aquestes mateixes fonts diuen que es tracta d'un permís que rarament s'atorga i que només el president del govern espanyol i el ministre de l'Interior porten escorta de manera permanent.
Permís d'Interior
La decisió que l'escorta d'un representant polític l'acompanyi en els viatges a l'exterior depèn del Ministeri de l'Interior. Un fet que implica que l'agent es desplaci amb la placa i l'arma de foc reglamentària.
En el cas del president Torra, l'acompanyen tres mossos armats. En aquest viatge del president Torra a Brussel·les, no han pogut anar-hi de manera oficial, i per això mossos desarmats de manera voluntària han decidit fer tasques fora del seu àmbit laboral.
Aquest no és el primer conflicte entre els governs català i espanyol pels escortes. L'estiu de l'any passat, el ministeri va negar la protecció per part de Mossos de l'expresident Carles Puigdemont a Waterloo.
Conferència en un hotel
El president Torra ja ha fet públic on es farà la conferència: serà a l'hotel Steingenberger a 2/4 de 7 de la tarda.
Atès que el president @Antonio_Tajani no rectifica la seva decisió antidemocràtica d'impedir una conferència al @Europarl_EN i reservant-nos el nostre dret a impugnar-ho, la conferència amb el president @KRLS es farà a l'hotel Steigenberger de Brusel·les a les 18.30 hores. pic.twitter.com/iQ9hhRTY1s
Quim Torra i Pla (@QuimTorraiPla) 18 de febrer de 2019
- ARXIVAT A:
- Quim TorraMossos d'EsquadraProcés català