
Etiòpia descarta l'error humà en l'accident del seu Boeing 737 Max de fa un mes
La tripulació del vol d'Ethiopian va seguir tots els procediments de seguretat, però no va poder recuperar el control de l'avió quan va començar a caure en picat
Les primeres investigacions sobre l'accident de l'avió d'Ethiopian Airlines demostren que la tripulació del Boeing 737 Max 8 de la companyia africana va seguir tots els procediments de seguretat recomanats pel fabricant, però no va poder desactivar el software de control automàtic que va fer caure l'aparell.
Segons les dades revelades aquest dijous per la ministra etíop de Transport, Dagmawit Moges, es descarta un error humà perquè el pilot va intentar desactivar en diverses ocasions el sistema de control automàtic del vol, que va impulsar l'avió a caure en picat sis minuts després d'enlairar-se de l'aeroport d'Addis Abeba.
"L'enlairament va ser normal i adequat. El pilot va fer diversos intents per recuperar el control de la nau, però l'activació del vol en picat es va produir de forma reiterada. La tripulació va executar repetidament tots els procediments marcats pel fabricant, però no van ser capaços de controlar l'aparell."

El pilot del vol sinistrat havia rebut l'entrenament i lla formació adequats. Quan l'avió portava 5 minuts de vol, el comandant va notificar dificultats i va demanar tornar a l'aeroport de la capital etíop, però l'aparell es va acabar estavellant.
Avions immobilitzats
L'accident del Boeing d'Ethiopian del 10 de març, que va causar la mort de 157 persones, era el segon en cinc mesos d'un Boeing 737 Max 8, el model més nou del fabricant nord-americà.
La concatenació dels dos sinistres i els dubtes sobre el funcionament d'un software de control automàtic va provocar que les autoritats aeronàutiques d'arreu del món prohibissin volar aquests models fins a l'aclariment de les causes.
Amb tots aquests indicis, el govern etíop ha recomanat a Boeing que comprovi el software de control automàtic i la resta de tecnologies instal·lades en aquest model abans que s'autoritzi que tornin a ser operatius.