Estrena de "The Propaganda Game"

Divendres s'estrena el segon llargmetratge documental d'Álvaro Longoria, premiat el 2013 amb el Goya al millor documental per "Hijos de las nubes. La última colonia". En aquesta ocasió, Longoria mostra diverses tècniques i estratègies propagandístiques a partir del sorprenent cas de Corea del Nord. El film s'ha realitzat gràcies a l'accés privilegiat del català Alejandro Cao de Benós, l'únic estranger que treballa per al govern comunista. Dissabte, 30 d'octubre, el mateix director i Alejandro Cao de Benós explicaran els detalls d'aquesta producció en un col·loqui als Cinemes Girona i Yelmo Icaria de Barcelona.
Actualitzat

"The Propaganda Game", una producció de Morena Films, s'estrena divendres, 30 d'octubre, als Cinemes Girona i Yelmo Icaria de Barcelona i als Cines Renoir de Madrid. Paral·lelament, el documental estarà disponible també a les plataformes de VOD Wuaki, Filmin, Nubeox, Yomvi i Imagenio. L'endemà, dissabte 30 d'octubre, el director, Álvaro Longoria, i Alejandro Cao de Benós participaran en un col·loqui a les 21.30 als Cinemes Girona (després de la sessió de les 20.00) i a les 23.30 als cinemes Yelmo Icaria de Barcelona.

 

Sinopsi
A partir del cas de Corea del Nord, el film analitza les estratègies utilitzades pels diferents "jugadors" per manipular la "veritat" i els seus interessos. Notícies falses, mitges veritats i polèmiques surrealistes serveixen perquè l'espectador arribi a les seves pròpies conclusions i reflexioni sobre com és de difícil saber què és veritat.


 

 


Per al director, Álvaro Longoria, "'The Propaganda Game' és un documental que mostra a l'espectador Corea del Nord com potser mai abans l'havia vist. També ens mostra que avui en dia és l'escenari d'una feroç batalla propagandística, interna i exterior."

Álvaro Longoria no va aconseguir mai una resposta per poder filmar un documental a Corea del Nord fins que va contactar amb el català Alejandro Cao de Benós, l'únic estranger que treballa per al govern i que s'ha convertit en un ambaixador informal nord-coreà. Després d'un any de negociacions, va aconseguir el permís per gravar a Corea del Nord, això sí, amb condicions: els membres de l'equip no podien sortir sols, sortir de l'itinerari ni seguir gravant quan els diguessin de parar. En cas contrari, els traurien la càmera i el material filmat. Tampoc no podien gravar instal·lacions militars.

Van gravar durant deu dies la primavera del 2014. De mica en mica, gràcies a l'Alejandro, van poder relaxar els guies coreans i sortir de l'itinerari de monuments i obres faraòniques que no reflectien en cap cas la realitat del país i van poder entrevistar ciutadans al carrer, tot i que contestaven intentat dir el que era correcte. Un cop van marxar de Corea del Nord, van entrevistar experts en el país, dissidents, periodistes, activistes de drets humans, historiadors, etc.

El documental analitza no només la propaganda que usa el govern de Corea amb la seva població i cap a l'exterior, sinó també els motius i interessos que afecten la informació que es dóna en els mitjans de comunicació internacionals quan es parla del país. Lluny d'aclarir la "veritat", el film mostra que hi ha moltes realitats diferents segons qui l'expliqui, com ho faci i com arribi al ciutadà. Serà l'espectador qui haurà d'obtenir les seves pròpies conclusions a partir de la informació i dels testimonis.


Festivals
Festival de Cine de Sant Sebastià
VI Festival Internacional de  Cine Fine Arts
Festivals internacionals de Roma, Zuric, Estocolm i Mar de Plata  
Adelaide Festival of Arts   


Fitxa tècnica
Direcció, guió i producció: Álvaro Longoria
Direcció de producció: Marta Gila
Muntatge: Álex Márquez i Victoria Lammers
Edició de so: Charly Schmukler
Direcció de fotografia: Diego Dussuel i Rita Noriega
Música original: Fernando Velázquez
Productores associats: Fernando Velázquez, Marta Gila, Ana Castañosa, David Atlan –
Jackson i Joel Thibout
Coproductores: Alexandra Lebret i Tanja Georgieva
Distribució: Memento Films i Betta Films
Una producció de Morena Films en coproducció amb  Elemag Pictures.


Álvaro Longoria, director
"The Propaganda Game" és el segon llargmetratge documental d'Álvaro Londoria. Va debutar com a director de cinema amb "Hijos de las nubes. La última colonia", guardonat amb el Goya al millor documental el 2013 i seleccionat a més de vint festivals internacionals.
El 1999 va fundar amb altres socis la productora Morena Films, on ha produït llargmetratges de ficció com "Altamira", de Hugh Hudson; "ma ma", de Julio Medem; "Alacrán Enamorado", de Santiago Zannou; "7 Días en La Habana", de Benicio del Toro, Pablo Trapero, Elia Suleiman, Julio Medem, Gaspar Noe, Juan Carlos Tabío i Laurent Cantet ); "Asterix & Obelix, al Servicio de su Majestad", d'Alain Chabat; "El Monje", de Dominik Moll; "Habitación en Roma", de Julio Medem; "Che: El Argentino" i "Che: Guerrilla", totes dues dirigides per Steven Soderbergh i "La Zona", de Rodrigo Plá.
Pel que fa al gènere documental, ha produït "Últimos Testigos", dos llargmetratges sobre Fraga i Carrillo dirigits per José Luis López-Linares i Manuel Martín Cuenca respectivament; "Iberia", de Carlos Saura; la trilogia "Looking for Fidel", "Comandante" i "Persona non Grata", tots dos dirigits per Oliver Stone; "Caballé, más allá de la música", d'Antonio A. Farré, "Cuatro Puntos Cardinales", una pel·lícula formada por quatre documentals sobre immigració, i "Portman", a la Sombra de Roberto, de Miguel Martí.



Més informació sobre el documental a Catalunya
Web Documentals TV3 
Subscriu-te al butlletí   
documentals@ccma.cat

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut