EsmorzApp, l'app per esmorzar de forquilla i desterrar el brunch: "Catalunya també és la cuina"

Albert Molins, periodista i gastrònom, acaba de llançar una aplicació per mòbils amb un mapa interactiu dels millors restaurants on gaudir d'aquest àpat

Recuperar l'esmorzar de forquilla i guanyar la batalla al brunch. Amb aquesta intenció, el periodista i gastrònom Albert Molins acaba de llançar EsmorzApp, una aplicació per telèfons mòbils que inclou un mapa amb els millors restaurants de Catalunya on gaudir d'aquest àpat.

Després de la pandèmia de la covid-19, Molins es va animar a publicar un mapa col·laboratiu amb els llocs preferits dels catalans on anar a esmorzar. Era la iniciativa esmorzarsdeforquilla.net. Quatre anys més tard, el web registrava més de 1.000 locals i 4 milions de visualitzacions, i finalment el 19 d'agost va anunciar a la xarxa social X que n'havia fet una app amb l'empresa Brothapps.com.

"L'esmorzar de forquilla és ara mateix on millor es defensa la cuina tradicional catalana, sobretot en una ciutat com Barcelona. Catalunya és moltes coses. La llengua, però també el receptari"

Molins defensa l'esmorzar de forquilla amb un bon fricandó, unes mandonguilles amb sípia, una ració de cap i pota, uns peus de porc o un plat de bacallà. Opcions que es poden degustar en algun dels més de 2.000 restaurants que han aparegut, en qüestió de dies, al mapa d'EsmorzApp a Catalunya, que inclou també el País Valencià, les Illes Balears, Andorra i la Franja.

"És sobretot un fet convivencial. L'esmorzar de forquilla no es fa mai sol, està vinculat a la gent que surt a fer una excursió en bici, que fa senderisme, que va en família a visitar una comarca... El menjar és compartir"


El brunch, una opció cada cop més habitual

Una guerra cultural que vol posar en valor el nostre àpat més tradicional per davant d'altres opcions que s'han posat tant de moda, com el sushi i el ramen, les smash burgers o els locals per anar a fer un brunch.

És cada vegada més habitual trobar negocis que ofereixen aquesta cuina més internacional, amb plats que omplen de fotos les xarxes socials, com la torrada amb alvocat, ous i llavors, que intenta desterrar el pa amb tomàquet. Un reclam que sovint sedueix més els turistes, amb una carta on els noms dels plats en anglès acostumen a tenir més presència.

ARXIVAT A:
GastronomiaTecnologia
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut