
Caos en la represa dels trens regionals Barcelona-Tarragona per incidències i retards
Una avaria ja solucionada entre Sant Vicenç de Calders i Torredembarra ha provocat retards de 20 minuts a l'R2 Nord, R2, R2 Sud i Regionals
Diverses avaries han complicat el primer dia de la recuperació del servei de trens entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona. Aquest dimarts és la primera jornada íntegra en què els trens regionals de les línies R14, R15, R16 i R17 tornen a circular. I ho han fet amb retards i incidències.
Des de primera hora, els trens han circulat amb retards d'uns vint minuts per una incidència tècnica que ha alterat la circulació entre Torredembarra i Sant Vicenç de Calders.
Després de recuperar-se la freqüència habitual, una nova avaria ha fet que s'hagi interromput la circulació de trens entre Sant Vicenç de Calders i Cunit des de les 13.00. Per moure's en aquest tram, s'ha habilitat un servei d'autobusos per carretera.
A les 15 hores, Renfe ha informat que la circulació s'havia restablert i que els trens recuperarien la freqüència de manera progressiva, tot i que a Cunit han continuat baixant passatgers dels combois i pujant a autobusos.
A un quart de nou del vespre, però, s'ha sumat una nova incidència tècnica entre Torredembarra i Sant Vicenç de Calders. Segons Renfe, els trens poden romandre aturats i augmentar el temps del trajecte:
Tot plegat ha causat retards a l'R2 Nord, R2, R2 Sud i Regionals durant tota la jornada.
Primer viatge amb retards i talls
Després de cinc mesos de tall ferroviari entre Tarragona i Barcelona per les obres del corredor mediterrani, dilluns a la tarda es va reprendre el servei, no sense incidències.
Les línies han estat tallades des de l'1 d'octubre per adequar l'estructura de túnel de Roda de Berà, al Tarragonès, i adaptar el tram a l'ample internacional.
Durant el matí de dilluns es van fer trajectes de prova per comprovar el bon funcionament de la nova infraestructura. Després es va fer un primer viatge amb passatgers, entre ells la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, que va arribar a l'estació de Sants amb 50 minuts de retard.
Però a dos quarts de cinc de la tarda, una avaria a l'entrada nord de l'estació de Sant Vicenç de Calders va obligar a tallar la circulació dels trens de l'R2, R13, R14, R15 i R16 durant dues hores perquè no hi havia tensió elèctrica a les catenàries. Dos trens amb passatgers van estar aturats durant aquesta estona.

Sant Vicenç de Calders, només per a Rodalies
La tornada a la circulació de trens regionals entre l'àrea de Tarragona i la de Barcelona no és completa per als usuaris.
Les obres a l'estació de Sant Vicenç de Calders continuaran provocant afectacions i els trens regionals no hi podran parar fins al 25 de maig.
L'estació es reserva per als trens de Rodalies. Els usuaris dels regionals que vulguin anar a Sant Vicenç hauran de baixar a Torredembarra i allà agafar un servei alternatiu d'autobús que ha habilitat Renfe.
Més oferta de trens regionals
Les línies R14, R15, R16 i R17 recuperen el seu itinerari habitual per la costa amb una ampliació de l'oferta. La connectivitat entre Tarragona i Barcelona passa de 31 i 32 trens abans del tall a 34 i 35 per sentit.
Pel que fa a l'R14, assumeix via Reus les cinc connexions diàries per sentit entre Barcelona i Lleida Pirineus que, fins ara, circulaven per Valls.
Per mantenir la connexió amb Valls, l'R13 es convertirà en una llançadora la Plana-Picamoixons-Sant Vicenç de Calders, que s'enllaçarà respectivament amb altres trens cap a Lleida a la Plana i a Sant Vicenç de Calders cap a Barcelona.
En el cas de l'R15, es recupera el servei de sis trens diaris per sentit entre Móra la Nova i Barcelona, mentre que l'oferta global dels dies feiners, entre Reus i Barcelona, té tres trens nous per sentit.
Finalment, l'R16, Barcelona-Tortosa-Ulldecona, recupera els deu trens diaris per sentit i es mantè el servei Avant Tortosa-Camp de Tarragona-Barcelona, amb un tren diari per sentit.
També es recuperen les deu connexions diàries de l'R17 entre Salou-Port Aventura i Tarragona.