Els turistes nord-americans, enamorats de Barcelona: n'arriben més tot i la feblesa del dòlar

Tot i que ara mateix un dòlar afeblit no els ajuda, els nord-americans continuen fent turisme a Catalunya. De fet, aquest estiu en vindran més que el passat

Jordi MartínezActualitzat

Els nord-americans han reservat 400.000 bitllets d'avió entre l'abril i el setembre d'aquest any per venir a Espanya, un 42% més que el mateix període de fa un any i un 21% més que les xifres prepandèmia, segons dades de Turespaña, organisme públic que promociona el turisme estatal a l'estranger. I això que el dòlar ara val un 9% menys que el juliol de l'any passat.

En la decisió de viatjar per part dels nord-americans hi ajuda una economia que encara creix i una taxa d'atur baixíssima, del 3,6%. Això fa més suportable la feblesa del dòlar un cop arriben aquí.
 

Un dòlar baix no és un problema greu

Loreen Marshey ve de l'estat de Missouri i explica, a tocar de la Sagrada Família de Barcelona, que "sí que es nota la diferència en els preus" quan arriben aquí, però que "hi ha coses maques per comprar" i que no li fa res "pagar una mica més".

El turista procedent dels Estats Units arriba a Catalunya amb una butxaca plena i sense gaires miraments a l'hora de gastar. Ho confirma Macarena Bergada, presidenta de l'Associació de Guies Turístics de Catalunya.

"Tenen un alt poder adquisitiu, fan visites culturals, s'allotgen en hotels de luxe i no paren gaire atenció al canvi euro-dòlar."

El dòlar val un 9% menys que el juliol de l'any passat
El dòlar val un 9% menys que el juliol de l'any passat (CCMA)

Molt més gastadors que la mitjana d'estrangers

El nord-americà és un turista que el sector veu amb molt bons ulls perquè gasta molt més que la mitjana de visitants internacionals a Catalunya. Aquesta mitjana està en els 1.100 euros de despesa total i, en canvi, la del nord-americà es dispara fins al 1.900.

La clau és la durada de l'estada a casa nostra. La gerent de l'Associació Catalana de Viatges Especialitzats, Catiana Tur, explica que "aquest turista pot estar sobre uns set dies allotjat aquí, quan la mitjana dels estrangers és d'uns quatre".

"Com que la despesa diària és més elevada, fa que al final acabi gastant més que la mitjana."


Barcelona, ciutat de moda als Estats Units

I hi ha una altra raó de pes per entendre el magnetisme específic de Barcelona per als nord-americans: la música de Bruce Springsteen i les celebritats que ha arrossegat en els seus concerts d'aquesta primavera.

La música de Bruce Springsteen explica el magnetisme específic de Barcelona per als nord-americans
La música de Bruce Springsteen explica el magnetisme específic de Barcelona per als nord-americans (CCMA)

Bergada afirma que, ara mateix, "Barcelona és la ciutat de moda als Estats Units".

"Sí que hem notat una pujada en el client nord-americà, i un dels motius és la campanya que ens van fer celebritats com els Obama, Steven Spielberg i Bruce Springsteen."

L'arribada creixent de turistes nord-americans té una altra explicació de caràcter logístic: les connexions directes entre l'aeroport de Barcelona i els Estats Units. Ara mateix n'hi ha amb nou ciutats, entre les quals hi ha Nova York, Boston, Chicago, Los Angeles i Miami.

ARXIVAT A:
Estats UnitsTurisme
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut