
Dos detinguts per cremar un contenidor en l'acció dels CDR a Barcelona per la Diada
La marxa dels CDR amb motiu de la Diada a Barcelona ha acabat amb dos detinguts per haver cremat un contenidor al barri de Gràcia .
L'acte de protesta dels CDR havia aplegat diversos centenars de persones al passeig Lluís Companys de Barcelona, en una marxa no comunicada prèviament als Mossos d'Esquadra. Els manifestants van avançar en una marxa lenta pel passeig en direcció al centre de Barcelona amb un ninot que simbolitzava el rei Felip VI a coll, darrere d'una pancarta amb el lema "Ni un pas enrere. Independència".
A l'alçada de la Ronda Sant Pere, alguns manifestants van apilar caixes de cartró amb els noms d'empreses de l'Ibex i altres institucions econòmiques, socials i policials de l'Estat. Després han simulat un judici a l'Estat i van calar foc al ninot i a les caixes.


Prèviament, al llarg de la marxa pels carrers barcelonins, els manifestants van cridar lemes com "els carrers seran sempre nostres" i "llibertat presos polítics". Els manifestants també van carregar un ninot amb la cara de Felip VI i del seu avantpassat Felip V al llarg de tot el recorregut, que van acabar encenent.
A l'acció, hi van participar pocs centenars de persones, amb mascareta però sense complir les distàncies de seguretat.
Els manifestants van continuar caminant després en direcció a la plaça Urquinaona i finalment el passeig de Gràcia fins als Jardinets.
Al barri de Gràcia, van cremar alguna paperera i un contenidor, que els Bombers van apagar. Alguns veïns van ruixar amb mànegues des de balcons i terrats. Després de l'incident, els pocs manifestants que quedaven es van dispersar. Aquest va ser el moment en què els Mossos van fer les dues detencions, les úniques de tota la jornada.
Els dos arrestats estarien acusats de delictes de danys i resistència a l'autoritat i aquest dissabte ja han passat a disposició judicial.



- ARXIVAT A:
- 11S