El soterrament de les vies de l'Hospitalet de Llobregat, la promesa de 5 ministres

La titular de Transports, Raquel Sánchez, ha anunciat avenços en el projecte, però no ha donat terminis "perquè alimenten la frustració de la gent"

El soterrament de les vies de tren que parteixen en dos l'Hospitalet de Llobregat és un projecte llargament anunciat que pot transformar la vida dels veïns, si es fa realitat.

Des del Ministeri de Transports, es va presentar el projecte per primer cop el 2007 i l'han promès cinc ministres, tant del PSOE com del PP. L'última ha estat, aquest divendres, Raquel Sánchez, que ha seguit el camí de Magdalena Álvarez, Ana Pastor, Íñigo de la Serna i José Luis Ábalos.

La titular de Transports ha destacat que el projecte es troba en "un punt d'inflexió" perquè "mai s'havia avançat tant".


Sense terminis

La ministra ha evitat marcar terminis per començar les obres "perquè alimenta la frustració de la gent". Només ha dit que confia tenir enllestit l'estudi informatiu abans de finals d'any.

Des de la plataforma l'Hospitalet Sense Vies, Carme Morro s'ha fet ressò de la incredulitat dels veïns i ha reclamat, justament, "un calendari d'inici i de finalització, així com la dotació que tindrà".

"Per nosaltres és un projecte de país i, si se segueix endarrerint, el país no avançarà. Volem viure al segle XXI, però tenim la sensació que ens movem en el XIX", ha lamentat.

L'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, ha assegurat que entén l'escepticisme dels veïns, però ha defensat que el govern espanyol ha complert els seus compromisos amb els soterraments que van derivar del pla de Rodalies.

"Va de debò, ho tenim molt a prop", ha confiat l'alcaldessa.


Més de cinc quilòmetres

El soterrament de les vies de tren es desenvolupa en un únic projecte, i no a trams. En total, són 5,1 quilòmetres de vies que s'haurien de soterrar, des de la sortida sud de l'Estació de Sants, a l'altura de l'estació de metro de Santa Eulàlia, fins a la sortida del terme municipal de l'Hospitalet, més enllà de l'autovia C-31.

 

La ministra ha assenyalat que l'actual estació de Bellvitge quedarà integrada i, per la seva banda, la nova estació intermodal que es construirà a la Torrassa facilitarà la connexió entre les línies de Vilanova i Vilafranca i connectarà Rodalies amb les línies 1 i 9 del metro.

L'alcaldessa de l'Hospitalet també ha destacat que l'obra suposarà alliberar 120.000 m² de sòl, que podrà utilitzar-se per fer una tercera transformació urbana a la ciutat, que permeti guanyar espais per a zones verdes i altres usos per als vianants.

El cost del projecte, que fa anys que està sobre la taula, també s'ha d'anar actualitzant. Amb un cost estimat que ja arriba als 1.000 milions d'euros, s'ha més que triplicat en 15 anys.

ARXIVAT A:
Transport públicRenfe
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut