El sector "beauty" català, a l'alça i ben posicionat en els mercats asiàtics

A Catalunya hi ha més de 570 empreses cosmètiques i prop de 30.000 treballadors

Òscar ArmengolActualitzat

El que es coneix com a sector "beauty" o de la bellesa guanya pes a Catalunya. Actualment hi ha 576 empreses de cosmètics, maquillatge, perfum, higiene i cura personal, que donen feina a 29.981 treballadors. I sumen una facturació que el 2017 va arribar als 9.121 milions d'euros, un 4% del PIB català. Ho recull un informe impulsat pel govern, al qual ha tingut accés TV3, que fa un retrat de la situació actual del sector i dels reptes de futur.  

Les dades mostren un sector consolidat a Catalunya, amb una llarga tradició, i ben posicionat en un mercat global dominat històricament per les grans marques franceses, però en què apareixen nous actors, com Corea del Sud. Montse Martí, vicepresidenta del Beauty Cluster Barcelona:

"Catalunya està sent molt i molt reconeguda a nivell internacional i s'està transformant en un referent, sobretot perquè s'hi produeixen productes amb una qualitat molt alta." 

Que el sector beauty català es mou a l'alça ho demostra l'evolució de la facturació l'última dècada. El 2010 va superar els 6.200 milions d'euros, amb un creixement moderat fins al 2014, quan va fregar els 7.400 milions, i una certa acceleració els últims anys, fins arribar als 9.100 milions del 2017.

L'informe de la Direcció General d'Indústria de la Generalitat identifica la innovació i la internacionalització com els principals reptes d'un sector en què les multinacionals estrangeres conviuen amb empreses locals, moltes de les quals són de mida mitjana. Matilde Villarroya, directora general d'Indústria:

"Si bé abans les que monopolitzaven el sector eren les grans empreses, avui les petites i mitjanes empreses són les que estan creixent. Són empreses molt dinàmiques i gràcies a elles estem aconseguint entrar molt bé en els mercats asiàtics."

 

 

I justament a les regions emergents, com la Xina i altres països asiàtics, és on més creixen les vendes, davant l'alentiment dels mercats tradicionals, Europa i els Estats Units. Josep Maria Martínez Ribes, conseller delegat de Bella Aurora:

"En el mercat xinès, la cosmètica catalana i espanyola està tenint uns resultats espectaculars, amb casos d'èxit increïbles. Si aprofitem bé aquesta imatge potent que té la nostra cosmètica, tenim un recorregut amplíssim."

 

El cas de Bella Aurora

Bella Aurora és una de les empreses líders a Catalunya. Especialitzada en el tractament de les taques de la pell, té 270 treballadors i un laboratori propi centrat en la investigació en despigmentació i el desenvolupament de noves fórmules.

La marca va néixer el 1890 a la localitat nord-americana d'Aurora, a Illinois, i va entrar al mercat espanyol el 1913. El 2000 la va comprar una empresa catalana, i ara té la seu a Santa Coloma de Cervelló, al Baix Llobregat.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut