El futur incert del Teatre Apolo: acusacions creuades per mala gestió

El teatre fa tres mesos que no té director artístic i els gestors s'enfronten a diversos judicis per impagaments

Òscar CostaActualitzat

El desembre del 2017, Lita Claver, "la Maña", es va acomiadar dels escenaris amb una vintena de funcions al Teatre Apolo. Avui, però, encara no ha cobrat per aquests espectacles, tot i que ha portat el cas als tribunals i li han donat la raó.

El deute que reclama és de més de 90.000 euros, i acusa la gestora del teatre, Ethika Global, d'haver-se quedat els seus diners i el dels ballarins i la resta de personal que hi va participar.

 

Tot i ser una assessoria financera especialitzada en el mercat de divises, l'empresa va fer-se càrrec de l'explotació de l'Apolo a mitjans del 2017, després de l'operació de compravenda del teatre, que ha acabat en mans d'un inversor estranger.

Sense cap experiència prèvia en el sector teatral, van contractar un director artístic experimentat com és Ricard Reguant. Però poc més d'un any després, aquest desembre, Ethika Global el va acabar fent fora acusant-lo dels mals resultats de taquilla que havia obtingut amb espectacles com "Sherlock Holmes y el Destripador" o "Rouge".

 

En un comunicat, l'empresa qualifica de "fracàs" el pla artístic de Reguant. L'acusa d'haver dissenyat només cinc obres molt "costoses", d'haver-se lucrat amb els drets d'autor i xifra el perjudici en 3 milions d'euros.

Tot i admetre els mals resultats de taquilla, però no artístics, el dramaturg nega les acusacions de males pràctiques i, al seu torn, ha denunciat Ethika Global als jutjats per impagaments de sou de 100.000 euros. Entre els arguments per defensar-se, Reguant posa com a exemple el cas de la Maña, que va passar només pocs mesos després de la seva entrada i -tot i això- encara no ha cobrat.

En aquest context, l'administradora del Teatre Apolo assenyala la seva "voluntat i convenciment de revertir la situació deutora amb companyies terceres" com per exemple la Maña, i anuncia que nomenarà un nou director artístic aquest abril.

Tant Reguant com la vedet, però, temen que la situació de la companyia acabi en concurs de creditors, que no cobrin, i manifesten el seu desig que siguin uns altres els que gestionin el teatre en el futur.

ARXIVAT A:
Teatre
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut