Barcelona

El director de Rodalies: "Deixar gent a les andanes pel seient no em sembla raonable"

El conflicte entre Renfe i els maquinistes sembla lluny de solucionar-se. En el segon dia d'endarreriments generalitzats a la xarxa de Rodalies, no hi ha convocada cap trobada per negociar i el creuament d'acusacions continua. Mentre que els sindicats asseguren que el que fan és complir estrictament la nova planificació dels horaris, la direcció de la companyia els acusa de fer una vaga de zel encoberta. El responsable de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha considerat que no és "raonable" que els maquinistes estiguin deixant gent a les andanes "perquè el seient no dóna confort", un dels pretextos que addueixen per no ocupar el seu lloc de treball.

Actualitzat
La postura de la companyia Renfe en el conflicte que l'enfronta amb els maquinistes, un conflicte que provoca retards per segon dia consecutiu, és clara: els treballadors fan una vaga de zel, amb un "mecanisme ocult". Remacha demana "un nivell de productivitat" que consisteix a fer 3 hores i 8 minuts de conducció en cada jornada laboral de 8 hores.

Remacha, que ha demanat disculpes als usuaris, a qui es retornarà l'import dels bitllets, recorda que "no podem baixar més" i que en la conjuntura econòmica actual "no s'entendria contractar més gent i baixar la productivitat a uns nivells que ja no tindria raó de ser".

La posició de Semaf

Per la seva banda, el sindicat de maquinistes Semaf nega que estiguin fent una vaga encoberta i critica durament l'actitud de Renfe. "Fa que negociem des de l'octubre, i hem presentat set propostes". Jordi Escudé, portaveu sindicat, afegeix que les seves propostes minimitzaven molt el conflicte i que Renfe "ha fet el sord".

Segons Escudé, que explica que la llei els permet circular cinc hores i mitja seguides i després han de fer un descans de 45 minuts, ja van advertir l'empresa que si aplicaven la nova planificació s'arribaria a la situació actual.

CCOO critica el sindicat de maquinistes


La federació de serveis a la ciutadania de CCOO ha instat Semaf a "paralitzar" les accions de protesta i a convocar legalment una aturada "perquè tots sapiguem quines són les causes del conflicte". "Les vagues encobertes o a reglament són pròpies de sindicats corporatius i insolidaris que busquen l'impacte en els usuaris dels serveis per aconseguir els seus objectius", apunta.

CCOO també ha demanat el cessament "immediat" dels directors generals de viatgers i de recursos de Renfe per considerar-los responsables màxims dels problemes de mobilitat que es registren a la xarxa de Rodalies com a conseqüència d'una protesta del col·lectiu de maquinistes.


VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut