Barcelona / Joan Raventós

El congrés dels mòbils i de les tauletes tàctils

Un assistent al Congrés Mundial de Mòbils que avui s'acaba a Barcelona comentava, via Twitter, que en comptes de dir-li congrés de mòbils se n'hauria de dir congrés de tauletes tàctils. El tuit de @dirkgroten és una mica exagerat, perquè la presència del mòbil ha estat protagonista, però no deixa de tenir certa raó ja que en aquest certamen és quan s'ha evidenciat que la irrupció de les tauletes tàctils ja és un fenomen imparable. Al costat d'aquests grans focus, el congrés ha donat a conèixer novetats interessants en forma de giny i també en forma d'aplicació. Per cert, que l'anomenat "App planet" també ha estat un altre gran protagonista.

Actualitzat
L'any passat ja es va visualitzar com el món de la telefonia mòbil apostava decididament per les aplicacions (app) dedicant un pavelló sencer de la Fira de Barcelona a aquest negociat. Es diu "App planet" i enguany ha tornat a tenir presència i molta assistència de públic, tan interessat en les novetats del sector com el mateix sector. I és que les principals operadores de telefonia s'han posat a treballar per tenir controlat el negoci de les aplicacions, per tenir-lo ordenat en un sol protocol per a totes les plataformes. L'entesa de les operadores per unificar-les es diu WAC i se'n sentirà a parlar.

Específicament sobre les aplicacions, del que s'ha sentit a parlar en aquest WMC 2011 és de les curiositats  que han mostrat les 200 empreses que han exhibit les seves creacions. Des de la ja coneguda "Angry Birds", de Rovio, que ha guanyat el premi a millor aplicació del 2010, fins a la mHealth, que podria revolucionar el sector en el futur: permet controlar l'estat de salut d'un pacient a través del mòbil i enviar les dades a un hospital per valorar-les. O la complexa "app suite" que incorpora BlackBerry  gràcies a la creació de TotalMobile i que permet unificar múltiples experiències d'aplicacions en una sola plataforma. Són destacables, també, les que ha donat a conèixer Android en un dels estands més visitats de la fira, com ara la Sonos Controller (també per a iPhone), que permet buscar cançons o plataformes musicals i organitzar-la com plagui.  Cal fer esment també a algunes de firma catalana com la ja coneguda EyeOs, líder mundial en el camp dels escriptoris web; o l''Inspector', que permet determinar l'autenticitat dels productes només tocant-los amb el mòbil; o l'IDmobile, que permet la lectura i autentificació de documents d'identitat, com ara el DNI.

La consolidació de les tauletes

Segurament una de les joguines que s'han vist més al WMC a diferència de l'any passat són les tauletes tàctils. Molts assistents duien iPads o un dels molts successors que han anat creant les diferents marques. Entre aquests, destaca la que ha donat a conèixer Samsung en un dels estands més celebrats per l'amplitud i la quantitat d'aparells. El seu Galaxy Tab ha fet les delícies del públic per la rapidesa del programari, que funciona amb Android, i també per incorporar Flash i permetre fer i rebre trucades i videotrucades. Amb això no només pretén competir amb l'iPad, sinó anar més enllà.

També Android ha presentat el nou programari de vídeo per a tauletes que de moment només aplica als telèfons mòbils. Ha adaptat el disseny  i ha optimitzat l'esquelet del seu programari per fer compatible les aplicacions de YouTube, també amb tauletes.

Qui també ha entrat en aquest negoci ha estat HTC. Després de la seva solvència demostrada en el terreny dels "smartphones" ara s'endinsa en les tauletes amb el seu HTC Flyer, que funciona, com no podia ser d'una altra manera tractant-se d'HTC, amb programari Android.  I en aquesta febre de presentacions també destaca la tauleta de Huawei, una empresa que està fent bona feina pel que fa a programari i també a disseny.

El 3D com a atracció

Passejant pels diferents estands del Congrés Mundial de Mòbils crida l'atenció la reiteració de cartellets i anuncis amb la inscripció 3D. Les tres dimensions van agafant volada més enllà de la televisió i ja és possible tenir un mòbil a la mà amb imatges en 3D i sense necessitat d'ulleres. Segurament es tracta d'un experiment més curiós que una altra cosa, d'una novetat que demostra que s'està investigant de valent. Però val a dir que més enllà de la sensació del primer cop, les tres dimensions no ofereixen gaires comoditats en la visualització.

L'empresa LG ha estat qui més titulars ha sabut acaparar gràcies a un estand prou vistós per poder provar en primera persona l'experiència del mòbil 3D. Uns metres més enllà, però, els japonesos Docomo oferien també un programari i continguts en 3D de força més qualitat que els que promocionava LG. És evident, doncs, que més enllà de la curiositat hi ha un mercat tridimensional.

Joguines

És gairebé impossible saber què hi ha en totes i cadascuna de les casetes dels exhibidors. Amb tres dies i mig de congrés no n'hi ha prou, i si durés quinze dies moltes joguines potser ja haurien quedat obsoletes. Amb tot, hi ha algunes curiositats com aparells per poder pagar a les botigues a través del mòbil de manera ràpida i segura. I és que aquest és un terreny obert fa uns mesos però amb molt camí per recórrer, encara.

Els fabricants també miren el sector de l'automoció. Creuen que poden dotar els cotxes d'aparells que facilitin la feina al conductor i centralitzin tota l'electrònica del vehicle. És el cas de la consola Comodo, una tauleta que permet gestionar tota la informació del GPS i també dels aparells de ràdio, música, telèfon i tantes d'altres coses com ens puguem imaginar. Comodo creu ser selecte i per això s'adreça a un públic d'alt nivell. Però el seu sector té competència i mentre Comodo tenia un Bentley a l'estand, la gent de SK Telecom hi tenia un Smart equipat amb una consola del mateix estil que fins i tot és capaç d'engegar i aturar el motor i que s'adreça a un públic mitjà.

Jo només faig trucades

Enmig de les grans sofisticacions tecnològiques presents al pavelló 8 de a Fira de Barcelona crida l'atenció l'empresa Emporia. El seu gran reclam és l'eslògan "Telèfons per fer trucades" i ho acompanya amb aquest aclariment: "Telèfons mòbils sense extres innecessaris". I és el que el seu nom indica: un seguit d'aparells que aposten per la simplicitat. Adreçat segurament a un públic d'edat avançada, la gent d'Emporia està segura que no desentona en un conclave de grans innovacions. I és que de mercat n'hi ha d'haver per a tothom.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut