Imatge aèria del centre comercial Disney Springs d'Orlando, a Florida (Wikipedia / Antgiant)

Disney recula i accepta anar a judici per la mort d'una dona al·lèrgica en un restaurant seu

L'empresa volia forçar una mediació al·legant que el viudo ho havia acceptat en apuntar-se a una subscripció gratuïta de la plataforma Disney+

RedaccióActualitzat

La multinacional de l'entreteniment Disney ha reculat i ha acceptat que arribi a judici el cas de la dona que va morir per una reacció al·lèrgica després de menjar en un restaurant d'un centre comercial seu de Florida, als EUA.

Fins ara el grup empresarial pretenia que el cas es tractés en un procés de mediació, amb l'argument que el marit havia acceptat aquesta condició quan es va apuntar a una subscripció gratuïta temporal de Disney+ el 2019.

Però després de l'enrenou aixecat, Josh D'Amaro, president de Disney Experiences, divisió responsable dels parcs Disney, ha anunciat aquest dimarts que renuncien a aquesta pretensió per les circumstàncies "tan úniques" del cas:

"Hem decidit renunciar al nostre dret a un arbitratge i portar l'assumpte davant dels tribunals."


El marit ha reclamat 50.000 dòlars d'indemnització

D'Amaro ho ha dit aquest dimarts en un comunicat en què afirma que està disposat a acceptar "un enfocament sensible per accelerar una resolució per a la família que ha experimentat una pèrdua tan dolorosa".

Qui ha portat el cas als tribunals és el marit de la dona morta, Jeffrey Piccolo, que ha posat una demanda reclamant 50.000 dòlars per compensar la mort de la seva dona.

El seu advocat, que acusa Disney d'homicidi per negligència, va qualificar d'"absurd" i "insensat" l'argument legal per forçar una mediació, i va afegir que era "tan injust que hauria d'alarmar la consciència judicial."

Carrer del centre comercial Disney Springs, a Orlando, a Florida (Flickr / Wally Gobetz)

Morta d'una reacció al·lèrgica per haver menjat llet i nous

La dona, Kanokporn Tangsuan, metgessa de Nova York, va morir el 5 d'octubre del 2023 després de sopar al restaurant Raglan Road del centre comercial Disney Springs, situat al parc que la companyia té a Orlando.

Segons Piccolo, van escollir aquest restaurant perquè en la publicitat afirmava que l'atenció a les persones al·lèrgiques era una prioritat màxima, i van advertir de les al·lèrgies que ella tenia.

En la demanda afirma que ho van fer diverses vegades, tot preguntant pels ingredients per assegurar-se'n, però que, malgrat les precaucions, van servir-li plats que li van provocar una reacció al·lèrgica.

Segons l'autòpsia, recollida a la demanda, va morir a causa d'un "xoc anafilàctic a causa dels elevats nivells de lactis i de nous" que havia menjat, cosa que li va impedir de respirar durant uns quants minuts.

Disney va intentar eludir la seva responsabilitat

La primera resposta de Disney a la demanda, a l'abril, no va fer referència a l'arbitratge, sinó que va al·legar que no se la podia considerar responsable de la gestió del restaurant.

L'al·legació no va prosperar, i va ser al maig que l'empresa va argumentar que l'acceptació per part de Piccolo dels termes de la subscripció a la plataforma Disney+ li negaven la via judicial.

I no només això: l'empresa va dir que el viudo també va acceptar-ho en haver utilitzat la web de Disney per comprar entrades del parc temàtic el mateix 2023 i acceptar els seus termes d'ús.

Gent passejant a Disney World Orlando, a Florida (Creative Commons)
ARXIVAT A:
Estats Units
Anar al contingut