Desconvocada la vaga de vigilants de l'aeroport del Prat després d'un acord amb l'empresa

La concessionària de la seguretat contractarà més dones perquè hi hagi paritat als controls i pagarà un plus als treballadors que sàpiguen idiomes

RedaccióActualitzat

La vaga de vigilants de l'aeroport del Prat convocada a partir d'aquest dijous s'ha desconvocat aquesta matinada de dimarts després que treballadors i empresa han arribat a un acord.

Aquest acord inclou un plus per als treballadors que sàpiguen idiomes i també que l'empresa prioritzi la contractació de dones, per poder inspeccionar les viatgeres als controls de seguretat.

Segons Genoveva Sierra, presidenta del comitè d'empresa, hi ha poques dones que es presentin a les convocatòries i ara en faran una d'específica:

"Què passa? Que és un sector complicat perquè les dones fan menys propostes de feina, i ara  faran unes crides i s'han compromès que de les persones que vulguin entrar a treballar, tindran preferència les dones."

Per la seva banda Hugo Cea, director general de l'empresa concessionària I-Sec, ha dit que l'acord evidencia la seva aposta per continuar treballant al Prat:

"Som aquí des del 4 de novembre del 2022, i 15 minuts abans de començar el servei vam desconvocar la vaga que tenien els vigilants amb Trablisa i abans amb Eulen, els vam donar una important quantitat mensual."

Les negociacions s'han allargat fins ben entrada la matinada després de moltes hores de reunions prèvies, una feina que s'ha fet amb la mediació del Departament de Treball.


20.000 hores extres en 4 mesos i les dones treballen el doble

Els treballadors havien anat a la vaga denunciant que havien fet 20.000 hores extres en els últims 4 mesos, i reclamant més personal i que es garanteixin els descansos de 10 minuts.

Una altra de les reivindicacions era no haver de pagar l'aparcament de l'aeroport per anar a treballar, que asseguren que els costa més de 400 euros l'any.

Pel que fa a la plantilla femenina, els sindicats asseguraven que les dones han de treballar el doble, perquè són el 35% del total, i és obligatori que a cada control hi hagi almenys un home i una dona.

La vaga havia de consistir en aturades de 6 hores cada dia de dijous 10 a dilluns 14 en diverses franges horàries, i amb l'amenaça de repetir-ho cada setmana fins a arribar a un acord.

Sierra havia denunciat aquest dilluns l'empresa tenia una "conducta antisindical", i que en els contactes del cap de setmana no havia ofert res de "tangible".

Els treballadors també s'han queixat d'actituds prepotents i abusos de poder per part dels directius de l'empresa, amb escridassades i insults als treballadors.

Vagues amb 3 empreses diferents des del 2017

La conflictivitat laboral dels treballadors dels controls de seguretat de l'aeroport del Prat s'arrosseguen des de fa anys, amb vagues successives des del 2017.

Aquell any el conflicte es va allargar durant tot l'estiu, llavors amb l'empresa Eulen com a adjudicatària, i va arribar a decretar-se un laude d'obligat compliment per garantir el servei.

El laude va garantir una certa estabilitat fins dos anys després, el 2019, però l'increment de trànsit aeri a l'estiu sense reforçar la plantilla va fer tornar la conflictivitat.

Llavors, amb la nova empresa adjudicatària, Trablisa, els treballadors van tornar a la vaga, i la van mantenir durant més d'un any i mig, però amb uns serveis mínims del 90%.

El novembre del 2022 va canviar l'adjudicatària, i la nova, la neerlandesa I-Sec, que va negociar amb els treballadors abans de començar a operar, i ara aquests han anat a la vaga perquè asseguren que no s'han complert els acords.

 

ARXIVAT A:
Drets laboralsAeroport del Prat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut