
Comença a multar el cotxe de TMB que detecta els vehicles aturats al carril bus
Així funciona el vehicle que circula en una ruta planificada i permet captar imatges de les infraccions per enviar-les a l'Institut Municipal d'Hisenda
Un nou vehicle de TMB vigilarà i multarà a partir d'aquest dimecres els infractors que s'aturin o bé aparquin al carril bus i a les parades de Barcelona.
El cotxe circula per la ciutat des de principis de març i ara, després de dos mesos de prova, començarà a posar multes que poden anar de 60 a 200 euros, segons el cas.
El vehicle, degudament identificat, porta dos tipus de càmeres: una llegeix la matrícula i l'altra fa fotos del vehicle infractor, manualment o automàticament, per tal que l'Ajuntament de Barcelona ho enviï a l'Institut Municipal d'Hisenda perquè tramiti la multa corresponent.

Amb aquesta mesura, l'Ajuntament i TMB volen millorar la velocitat de l'autobús com a servei públic i la seguretat viària, amb la reducció del risc d'accidents.
La mesura respon a la llarga reivindicació per part dels conductors de TMB de visibilitzar que el carril és per al bus, i no per a la resta de vehicles.
I és que haver de canviar constantment de carril els suposa, a més d'un risc, un maldecap, com explica Xavier Alonso als micròfons de TV3:
"M'he de canviar de carril, vaig més lent, ho altera tot i t'altera el caràcter."
Els vehicles que s'aturen al carril bus (sovint fent tasques de càrrega i descàrrega) obliguen els autobusos --vehicles llargs de 12 o 18 metres-- a fer canvis constants de carril, a més d'impedir que el bus s'aturi al lloc destinat a fer-hi pujar i baixar el passatge al llarg d'una xarxa de 221,8 quilòmetres de carrils.
Una infracció molt habitual
El vehicle circularà de forma planificada per les zones on hi ha més impacte d'aquestes infraccions en la circulació, durant l'horari de servei d'autobusos.
En els dos mesos de proves, el nou sistema ha caçat, de mitjana, uns 60 infractors cada dia.

A dalt del cotxe hi va només personal de TMB sense cap agent de la Guàrdia Urbana, com s'havia fet anteriorment, ja que les competències per sancionar en aquests casos s'han delegat a l'empresa municipal.
Tot i això, la tasca d'aquest vehicle no substitueix el control d'infraccions que pugui fer també la policia municipal, que només l'any passat va posar prop de 10.000 sancions per circular, estacionar o parar en un carril bus.

- ARXIVAT A:
- Transport públic