Com funcionarà l'AMBici, el bícing metropolità que unirà 15 municipis a partir del 2023

El servei no operarà a Barcelona, on es mantindrà el Bicing actual, però sí que hi haurà tarifes reduïdes per a qui utilitzi els dos serveis i estacions pont on canviar de bicicleta

Virgínia Arqué NuenoActualitzat

AMBici és el nom del nou servei de bicicleta elèctrica compartida que es podrà fer servir en 15 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona a partir de l'any vinent i que s'ha presentat aquest dimarts.

Preveu donar servei a gairebé 1,2 milions de persones amb 2.600 bicicletes 100% elèctriques.


On operarà aquest servei?

AMBici té previst operar, d'entrada, a 15 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona.

Començarà a funcionar a Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Cornellà de Llobregat a principis d'any i durant el tres mesos següents s'ampliarà als 12 restants: l'Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

De moment no operarà a Barcelona, que mantindrà el mateix servei Bicing que hi ha ara mentre duri la concessió actual, tot i que s'oferiran tarifes reduïdes a qui utilitzi tots dos serveis.

També es preveu crear 7 estacions pont on els usuaris podran canviar de bicicleta --deixar la d'AMBici i agafar la de Bicing o a l'inrevés.

Els alcaldes dels 15 municipis on operarà han presentat el servei aquest dimarts (ACN)


On s'agafaran i es deixaran les bicicletes

Les bicicletes estaran repartides en 236 estacions situades a prop d'altres transports públics, com el metro, el bus, el tramvia o els ferrocarrils. La meitat de les estacions tindran un punt de recàrrega elèctrica i l'altra meitat tindran plaques fotovoltaiques que les faran energèticament autònomes.

D'entrada hi haurà 2.600 bicicletes 100% elèctriques de darrera generació, del model e-SMARTbike 2.0, que té un motor central a la part més baixa del vehicle.

Les bicicletes disposaran d'una pantalla integrada per controlar el nivell de càrrega i activar o apagar l'assistència del motor elèctric, unes funcions que també es podran gestionar des d'una aplicació mòbil. També disposaran d'un sistema de geolocalització per satèl·lit a través de senyals de GPS, GLONASS, BeiDo i Galileu.

Els vehicles disposaran de la funció Starter Boost integrada, que permet una arrencada suau i accelerar més ràpidament en els primers metres.

Els nivells d'assistència, que són automàtics i s'adapten al pedaleig, deixaran de funcionar quan s'arribi als 25 km/h o quan l'usuari freni la bicicleta.

El servei es podrà gestionar amb una aplicació mòbil (CCMA)

Què costarà llogar-les?

L'abonament inicial, només durant el 2023, serà de 25 euros l'any i permetrà 30 minuts d'ús gratuït per cada trajecte. Passats aquests 30 minuts, el cost serà de 50 cèntims per cada mitja hora de trajecte.

A partir del 2024, la tarifa prevista és de 40 € l'any per l'abonament, sense temps gratuït associat. Els primers 30 minuts de cada trajecte costaran 15 cèntims i, passat aquest temps, cada mitja hora costarà 50 cèntims.

Si el servei es contracta a través de l'aplicació mòbil no tindrà cap cost addicional, però si es vol una targeta física, caldrà abonar, a més, 6 euros per obtenir-la.

Hi haurà una tarifa de servei integrat amb descomptes per a qui enllaci l'AMBici amb el Bicing de Barcelona, que permetrà utilitzar els dos serveis per entre 53 i 65 euros, segons la tarifa de Bicing escollida. En concret, si s'enllacen tots dos serveis, l'AMBici es rebaixarà, el 2024, de 40 a 25 euros anuals i s'aplicarà un 20% de descompte a la tarifa de Bicing que tingui contractada l'usuari.

El servei, creat per l'AMB i gestionat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), està cofinançat pels fons Next Generation de la Unió Europea, que hi han aportat 7 milions d'euros, i vol ser un impuls a la mobilitat sostenible a l'àrea metropolitana de Barcelona.

El 2023, l'abonament costarà 25 € l'any, amb els primers 30 minuts gratuïts i 50 cèntims cada mitja hora addicional (CCMA)


Com s'enllaçarà amb el Bicing?

El projecte també preveu la creació de 7 estacions de transferència on enllaçar l'AMBici amb el servei de Bicing de l'Ajuntament de Barcelona.

Aquestes estacions pont estaran ubicades en zones limítrofes de Barcelona amb els termes municipals de Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, l'Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat, en concret, en les següents localitzacions:

·    Barcelona - Sant Adrià de Besòs, Campus UPC – Diagonal Besòs
·    Barcelona - Sant Adrià de Besòs, La Pau
·    Barcelona - Santa Coloma de Gramenet, Baró de Viver
·    Barcelona - Esplugues, Zona Universitària
·    Barcelona - l'Hospitalet de Llobregat, Ciutat de la Justícia
·    Barcelona - l'Hospitalet de Llobregat, Riera Blanca
·    Barcelona - l'Hospitalet de Llobregat, Collblanc

 

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públicAjuntament de Barcelona
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut