Colau anuncia un decret per instar Agbar a revisar l'augment en el rebut de l'aigua

La companyia ja ha anunciat que recorrerà

RedaccióActualitzat

Continua l'enfrontament entre l'àrea metropolitana i Agbar per la pujada en la factura de l'aigua. L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha anunciat que l'àrea metropolitana aprovarà un decret per requerir a Agbar que revisi els augments cobrats en la factura de l'aigua sense que calgui reclamar, perquè hi ha usuaris que no tenen eines per queixar-se.

El decret municipal reclamarà a Aigües de Barcelona que retorni als clients de forma automàtica la penalització que implica haver saltat de tram, sense que els consumidors hagin de reclamar-ho. Ho ha anunciat Colau en una entrevista a "Els matins" de TV3:

Segons l'àrea metropolitana, la companyia ha sumat en un sol rebut l'augment del consum d'aigua que s'ha registrat durant el confinament, en comptes de repartir aquest augment entre els diferents mesos. El problema, diuen, és que s'han facturat de cop els litres acumulats després d'haver emès factures durant l'estat d'alarma amb lectures estimades.

Colau ha assegurat que la companyia "ho nega en públic, però ha reconegut el seu error en privat". Ha indicat que té raó quan cobra més per un major consum durant el confinament, però ha criticat que no ho hagi prorratejat, cosa que ha provocat un salt de tram en molts casos, amb penalitzacions de 100, 200 i 300 euros.

L'alcaldessa retreu a la companyia que a l'hora de facturar l'augment del consum durant el confinament hagi triat la manera que l'afavoria més. Colau s'ha mostrat convençuda que la companyia rectificarà.

Agbar va explicar que atendria les reclamacions individuals i ja ha anunciat que recorrirà aquest el decret. En un comunicat, va manifestar que no s'havia "produït cap error" en les lectures estimades i que s'havia aplicat "de forma estricta" el mètode de càlcul dels consum estimats que preveu el reglament. I va atribuir la pujada a un impost barceloní:

"El principal increment de la factura és conseqüència de la inclusió de la nova taxa de residus de l'Ajuntament de Barcelona, com es farà evident en les següents factures."

 

L'alcaldessa, per la seva part, ha deslligat l'augment del rebut de la taxa de residus, sobre la qual ha dit que "ha vingut per quedar-se".  

"En la immensa majoria de les llars, estem parlant cada dos mesos, entre 4,5 i 8,5 euros, per tant és una taxa raonable"

 

Ada Colau afegeix que cobrar la taxa és una obligació de la Unió Europea.

ARXIVAT A:
Economia de butxaca
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut