
Carrers plens al centre de Madrid en el primer cap de setmana amb llums de Nadal
Una missa ha recordat els metges morts de Covid-19, i l'alcalde ha demanat prudència als ciutadans davant el coronavirus
El centre de Madrid s'ha omplert de gent aquest dissabte, ja amb els llums de Nadal encesos i després de la jornada de promoció comercial anomenada Black Friday ("divendres negre").
Ha estat en un dia en què s'han comunicat 31 víctimes mortals més de Covid-19 als hospitals de la Comunitat de Madrid, i 657 positius nous de coronavirus.
Les imatges penjades a les xarxes socials mostren els carrers del centre de la ciutat plens de gom a gom, i els usuaris que les han penjat han criticat les aglomeracions:
En Madrid estamos muy concienciados con la COVID. pic.twitter.com/moWUFJuFTu
Antonio R. Ajenjo 🏳️🌈 (@ARAjenjo) November 28, 2020
C/Preciados, Madrid 2a ola del Covid pic.twitter.com/N7JCMO7GUR
Alonso Madroñal (@AlonsoMadronal) November 28, 2020
Gran Vía de Madrid, ahora mismo. pic.twitter.com/08mQXV7sBe
Enfermera Saturada 🦖 (@EnfrmraSaturada) November 28, 2020
Missa pels metges morts
Mentrestant, a la catedral de l'Almudena s'ha celebrat una missa en homenatge a la seixantena de metges morts de Covid-19 durant la pandèmia.
Hi han assistit, en la primera fila, la presidenta de la comunitat, Isabel Díaz Ayuso, i l'alcalde de la ciutat, José Luis Martínez-Almeida.

A la sortida l'alcalde ha demanat prudència als ciutadans davant el coronavirus, però s'ha mostrat comprensiu que hagin volgut sortir al carrer:
"Gaudim de la ciutat, gaudim dels llums de Nadal, gaudim del temps que vivim prenadalenc, però sobretot mantinguem totes les precaucions."
Martínez-Almeida no s'ha estat de dir que "el coronavirus no està vençut ni de lluny", i que cal anar "sempre amb la guàrdia alta".
Pessebre i manifestacions
Aquest dissabte l'alcalde també ha inaugurat un pessebre monumental al Palau de Cibeles, l'antiga seu de Correus, acompanyat de representants dels partits.

Hi ha hagut altres esdeveniments als carrers de Madrid aquest dissabte: al migdia hi ha hagut una manifestació contra l'anomenada llei Celaá, de reforma de l'educació.

Al vespre s'ha convocat una altra manifestació amb el lema "Envolta La Moncloa", de l'organització d'ultradreta Hogar Social Madrid contra el govern de Pedro Sánchez.

A Màlaga, més aglomeracions
També a Málaga s'han omplert els carrers més cèntrics aquest cap de setmana després que s'encengués la il·luminació de Nadal.
Molts perfils de Twitter han criticat el què mostren les imatges de les dues ciutats:
Mucha lámpara led y pocas luces!!!! Insolidarias, egoístas, irrespetuosas y sobre todo, IRRESPONSABLES imágenes de #Málaga y #Madrid !! #AsíNO !!! Me parece una vergüenza que sus gobiernos municipales hayan provocado y no hayan impedido esto. pic.twitter.com/AsDPK09M91
Rocío Palacios (@rociopalaciosh) November 29, 2020
Málaga hoy! pic.twitter.com/lxw77l17kx
Aurora&López 🔻 (@aurorima) November 28, 2020
- ARXIVAT A:
- Coronavirus Comunitat de Madrid