A partir d'aquest dimecres i fins a les eleccions dels Estats Units fer retuit requerirà pensar-s'ho dos cops

Canvis a Twitter per combatre les "fake news" de cara a les eleccions dels EUA

Per fer un retuit, l'aplicació recondueix a l'opció de comentar-lo, per tal de fomentar les reflexions i detectar la desinformació
Mar Vila Pruneda Actualitzat
TEMA:
Twitter

Canvis a Twitter per impedir la viralització de notícies falses les setmanes prèvies a les eleccions als Estats Units. Uns canvis que "com a mínim" duraran fins al final de la setmana dels comicis del 3 de novembre, assegura la xarxa social al seu blog, per controlar la desinformació i promoure l'esperit crític.

Els retuits, una de les eines més populars d'aquesta xarxa, costaran una mica més de fer. I no només als Estats Units, sinó arreu del món.

Quan es pitja la icona de retuit sense comentari, l'aplicació no repiula el tuit automàticament com fins ara, sinó que recondueix a l'opció d'afegir un comentari a aquesta publicació que es vol compartir.

"Esperem que això animi a tothom a no només considerar per què estan difonent el tuit, sinó a augmentar la tendència dels usuaris a afegir les seves reflexions, reaccions o perspectives al debat en qüestió", explica l'aplicació liderada per Jack Dorsey


Twitter ha afegit, doncs, un graó en la seva opció de retuit. Incloure un comentari, però, no és obligatori, i si només es vol compartir la piulada com abans, simplement s'ha de fer clic un altre cop a "retuita".

Twitter avisa de continguts enganyosos i remet a informacions "fiables" (Twitter)


Qüestionar-se els continguts

La xarxa incentiva així que l'usuari es pensi dos cops si vol compartir un contingut. I no només això, sinó que anima a comentar-lo en cas que es detecti que és fals o no és purament informatiu, si és que així es presenta.

Twitter ha promogut aquests canvis per les "lliçons apreses" de les eleccions del 2016, que va guanyar Donald Trump, i també per altres processos electorals posteriors arreu del món que han estat molt condicionats per la desinformació a la xarxa.

Ja fa mesos que Twitter afegeix un avís en les publicacions de comptes que difonen informacions ja desmentides, com ha passat amb tuits del mateix Donald Trump o el president del Brasil, Jair Bolsonaro.

Però ara, a més, quan algú vol repiular aquests tuits, els surt una alerta que "redirigeix a una font d'informació fiable" abans de poder difondre la publicació.


Twitter també es prepara per a la nit electoral del 3 de novembre. Corregirà els candidats que s'atribueixin una victòria electoral abans que s'hagi formalitzat oficialment o bé que dos mitjans independents ho hagin corroborat. També farà un toc d'atenció als usuaris que es decantin abans d'hora per un dels dos presidenciables.

Més canvis, un "sacrifici"

Un altre canvi que ha impulsat temporalment la popular xarxa social dins del context nord-americà és que no apareguin tuits als quals usuaris que no segueixes han posat "m'agrada". Tampoc sortiran tuits de gent "seguida" per usuaris a qui segueixes.

Aquestes recomanacions que apareixen a la cronologia són útils per assabentar-se de temes de conversa que estan passant fora de la xarxa habitual d'un usuari, però, segons Twitter, els retira perquè creuen que el botó "m'agrada" no proporciona una consideració prou reflexiva abans d'amplificar els tuits a les persones que no segueixen l'autor del tuit en qüestió o no coneixen el tema sobre el qual es parla.

"És un sacrifici que val la pena per afavorir una amplificació més reflexiva i explícita", asseguren Kayvon Beykpour i Vijaya Gadde, responsables de seguretat i producte de Twitter.

Alguns moviments conservadors s'han mostrat molt crítics amb Twitter pel que consideren un intent de coartar la llibertat d'expressió. Twitter, per la seva banda, intenta reinventar-se en un món aclaparat per la informació, i la desinformació.

 
ARXIVAT A:
Twitter Xarxes socials Eleccions Estats Units
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut