Passatgers atrapats en un aeroport aquest divendres, durant la caiguda global de Microsoft (Reuters/Paola Chiomante)

Atrapat a l'aeroport: un català no pot sortir de Gatwick pel caos informàtic i l'overbooking

Quim Sendra tenia un vol a Barcelona aquest divendres, però la fallada informàtica i problemes d'overbooking l'han deixat a l'aeroport de Gatwick durant tot el cap de setmana

RedaccióActualitzat

Han passat dos dies des de la fallada informàtica global de Microsoft que va generar el caos en aeroports de tot el món, i encara se n'arrosseguen les conseqüències. Malgrat que aquest dissabte les companyies aèries ja operaven amb pràctica normalitat, hi ha passatgers que encara no han arribat a la seva destinació. És el cas d'en Quim Sendra, un català atrapat a Londres des de divendres.

En Quim tenia un vol de tornada a Barcelona, contractat amb Vueling, des de l'aeroport de Gatwick. L'hora programada eren les 9.35 de divendres 19 de juliol, però quan va arribar al taulell de facturació el sistema informàtic ja havia caigut i no va poder deixar la maleta.

"Hi havia una cua llarguíssima, l'aeroport estava mig col·lapsat. El web i l'app de Vueling també havien caigut, i quan hi vam poder entrar deia que el nostre avió estava volant. Quan van ser les 11.00 ens van dir que no podien fer res més, i que ens espaviléssim a fer les gestions oportunes"

Quim Sendra, el català atrapat a Londres, es fa una foto mentre espera a l'aeroport de Gatwick

Aleshores va contactar amb la companyia per telèfon, però per aquesta via tampoc no van recol·locar-lo en un altre vol, i li van explicar que havia de gestionar la seva petició via internet. El problema era que el web i l'app encara no funcionaven:

"Em vaig agafar una habitació a l'hotel de l'aeroport, en previsió que anava per llarg. Al migdia, el web va tornar a funcionar i, com que no tenia notícies de Vueling, vaig reservar un altre vol per dissabte a les 8.00 del matí"

Quan feia hores que havia pagat i rebut la confirmació del nou vol, en Quim va rebre al vespre un correu de Vueling amb les indicacions sobre com canviar el vol que havia perdut al matí per la fallada informàtica. Massa tard, perquè ja n'havia reservat un altre. L'endemà a les 6.00 del matí tornava a ser a la terminal, però, sense esperar-ho, tampoc no va poder pujar a l'avió:

"Vaig facturar la maleta, vaig passar el control de seguretat i, quan era a la porta d'embarcament, van aparèixer els serveis de terra i van anunciar que l'avió anava sobrecarregat de fuel. Després van donar més explicacions, i van dir que hi havia overbooking. Sobràvem 46 persones"

Com que no podien pujar a l'avió, el personal de l'aeroport els va fer tornar a passar el control de passaports, aquest cop per sortir de la terminal. Els van retornar les maletes i els van dir que esperessin noves notícies.

Després de cinc hores, recorda en Quim, un treballador els va cridar un per un per informar-los sobre el seu nou vol. Alguns passatgers van ser recol·locats dissabte mateix, i a ell li van donar un bitllet per aquest diumenge a les sis de la tarda:

"Vaig agafar una nova nit d'hotel, perquè no estic per dormir al terra de l'aeroport, però molta gent s'hi va quedar a fer nit. M'ho he pagat jo, Vueling no m'ha ofert res més enllà de l'oferiment de divendres de recol·locar-me en un altre vol, quan ja havia fet la nova reserva. Ara em donen un bitllet que no té l'espai extra que havia contractat, però prefereixo tornar a casa i després ja valoraré què he de fer i com reclamar"

Finalment, aquest diumenge ha pogut agafar un vol cap a Barcelona i deixar enrere el malson d'hores d'incertesa a la terminal de Gatwick. 

 

ARXIVAT A:
AeroportsTecnologiaRegne UnitAeroport del Prat
Anar al contingut