
Aragonès, a Madrid: "És hora de la política. Si no parlem ara, ja no parlarem"
El vicepresident català afirma que la via de l'autonomisme ha mort i que l'independentisme és irreversible
El vicepresident, Pere Aragonès, afirma a Madrid, en un esmorzar informatiu a Europa Press, que és el moment del diàleg i la negociació, i per això, proposa una sortida al conflicte que passa per una mesa de diàleg.
Aragonès n'ha detallat quatre punts, entre els quals el reconeixement de les parts, la legitimitat dels posicionaments, encara que siguin antagònics, àmplies majories i la possibilitat de la validació democràtica mitjançant una votació, que per al número dos del govern és el referèndum. Finalment, una seguretat jurídica amb garanties que permeti el compliment dels acords.
"És hora de la política, del diàleg i de la negociació. Si no parlem ara, ja no parlarem"
Segons Aragonès, el president Sánchez té la responsabilitat de despenjar el telèfon a Quim Torra i que si no ho fa és per pur càlcul electoral. Ha reconegut contactes amb la vicepresidenta Calvo en diverses ocasions i ha traslladat el contingut de les converses al president Torra negant haver parlat amb Sánchez directament.
"A Sánchez no li agrada Torra i possiblement a l'inrevés, però és el que hi ha. Un no tria el seu interlocutor, el tria l'altra part"

Pere Aragonès: "Si combaten l'independentisme amb el Codi Penal, el conflicte es cronificarà"
Aragonès, conscient que el PSOE està en campanya, i posant damunt la taula un possible escenari de gran coalició amb el PP de Casado i Aznar, diu als socialistes que és el moment de posar llums llargues, perquè la via de l'autonomisme ha mort i l'independentisme és irreversible.
Davant d'això ha reiterat el diàleg com a sortida al conflicte perquè assegura que els independentistes no desapareixeran, i ho demostra, diu, cada vegada, una contesa electoral en què són més, vaticinant que ERC revalidarà els resultats del 28A i fins i tot l'espai pot augmentar en escons.
"Sánchez ha de ser un estadista i no un candidat. Si no, cada vegada serem més per incompareixença de l'altra part. A l'independentisme se l'ha de combatre a les urnes amb una proposta alternativa; si el combaten amb el Codi Penal, el conflicte es cronificarà"
En aquesta mesa de diàleg, Aragonès considera que hi ha d'haver els dos governs representats i, recordant unes paraules del president Montilla, creu que hi haurà d'haver alguna consideració pels presos. Aragonès creu que hi ha mecanismes per a l'amnistia.
El moderador de l'acte ha afirmat que l'Estat mai permetrà un referèndum. Aragonès ha contestat que si és així, el conflicte es cronificarà.
En declaracions a "Els matins" de TV3, la vicepresidenta espanyola, Carmen Calvo, ha dit que és "molt difícil parlar" amb qui "qüestiona la feina dels Mossos", en al·lusió a Quim Torra. Calvo ha explicat que el dret d'autodeterminació no existeix i que el Parlament no ho pot debatre tot.