Uns mitjors d'Adidas, amb tres franges, i uns de Thom Browne, amb quatre
Les tres franges d'Adidas i, al costat, les quatre dels dissenys de Thom Browne (Pexels/Reuters)

Adidas perd contra Thom Browne: "La marca no és la propietària de les ratlles"

L'empresa de roba esportiva ha perdut el judici contra el dissenyador, que utilitza quatre franges en les seves peces

El dissenyador nord-americà Thom Browne pot continuar fent servir ratlles a les seves col·leccions i no ha vulnerat la propietat intel·lectual d'Adidas com a marca registrada.

La multinacional de roba esportiva l'havia portat a judici per apropiació indeguda perquè considerava que les quatre ratlles dels dissenys de Browne s'assemblaven massa a les tres franges característiques d'Adidas. Ho ha rebutjat un jurat de vuit membres del Tribunal de Nova York, després de vuit dies de procés judicial.

"Adidas no és la propietària de les ratlles", ha resumit l'advocat del dissenyador, Robert T. Maldonado.

Thom Browne a l'arribada al Tribunal de Nova York (Reuters/Eduardo Muñoz)

Un cas que ve de lluny

Fa cosa de quinze anys, l'equip legal d'Adidas va arribar a un acord amb Thom Browne, que es va avenir a posar quatre barres en comptes de tres a les seves col·leccions de moda de luxe.

Però la marca va considerar que l'acord deixava de tenir efecte quan el dissenyador va anar entrant també en la moda més esportiva.

Una peça d'una col·lecció recent de Thom Browne (Thom Browne)

Una reclamació de vuit milions

La petició d'Adidas, ja denegada, era que Thom Browne hagués de pagar 867.225 dòlars en concepte de llicències per haver utilitzat el que considera que seria el seu emblema. Però bona part de la reclamació, uns set milions de dòlars, eren pels suposats beneficis que això havia implicat per a la firma nord-americana.

A més, demanava la destrucció de tot el material dissenyat per Browne que considerava que infringia els seus drets com a marca registrada.


Els arguments legals

Aquest acord previ és un dels arguments que han utilitzat a favor seu els representants legals del dissenyador.

A més, al·legaven el dret de fer servir un disseny basat en els uniformes esportius tradicionals dels equips universitaris i no en l'emblema clàssic d'Adidas.

També argumentaven que les ratlles d'Adidas no eren horitzontals, com les seves, sinó verticals o inclinades.

L'advocat Charles Henn Jr, representant de la marca esportiva al tribunal, acceptava que els clients de Thom Browne no confonien els dissenys amb peces d'Adidas, però creu que el públic en general pot caure en l'error.

Ja han anunciat que presentaran recurs contra un veredicte que han qualificat de decebedor i han fet saber que continuaran lluitant per defensar la propietat intel·lectual.

 

ARXIVAT A:
ModaEmpresa
Anar al contingut