Un quiosc de canvi de moneda de l'aeroport de Madrid durant la incidència global de Microsoft

8,5 milions de dispositius al món, afectats per l'actualització defectuosa de CrowdStrike

Un error en una actualització de software de CrowdStrike per a Windows 10 va provocar divendres el caos a sistemes informàtics de tot el món, que es van quedar encallats a la "pantalla blava de la mort"

RedaccióActualitzat

Microsoft ja ha posat xifres a l'avaria informàtica global que divendres va afectar empreses i organismes d'arreu del món, inclosos aeroports, bancs, mitjans de comunicació o sistemes d'atenció sanitària i urgències. Segons el gegant tecnològic, l'error en l'actualització del programari de l'empresa de ciberseguretat CrowdStrike ha afectat 8,5 milions d'ordinadors i dispositius amb sistema operatiu Windows 10.

Milions d'usuaris de tot el món van veure com les pantalles dels seus ordinadors quedaven bloquejats en l'anomenada "pantalla blava de la mort", una de les pitjors imatges que pot aparèixer als usuaris dels PC i que és sinònim d'error informàtic greu.

Passat l'ensurt inicial, Microsoft no vol que el malson de divendres es repeteixi i demana "col·laboració" al seu sector per evitar casos similars en el futur i per plantejar solucions que permetin resoldre amb rapidesa incidències generalitzades.

Afectats menys d'un 1% d'usuaris de Windows

El vicepresident de seguretat de sistemes operatius i empreses de Microsoft, David Weston, ha dit al blog corporatiu que els 8,5 milions de dispositius Windows que van quedar inutilitzats suposen "menys d'un 1 per cent de tots els que tenen Windows instal·lat". És una forma de minimitzar l'abast del que ja es considera l'apagada informàtica més gran de la història.

Però, en un ecosistema tecnològic interconnectat, afegeix Weston, "malgrat ser un percentatge petit, tenen un gran impacte econòmic i social que reflecteixen l'ús de CrowdStrike en empreses que gestionen molts serveis crítics".

 

La pantalla blava de la mort en el panell de sortides de l'aeroport de Newark, a Nova York (REUTERS/Bing Guan)

 

Des de Microsoft veuen "l'apagada informàtica" d'aquest divendres com un "recordatori" que és vital que les tecnològiques donin prioritat als mecanismes de seguretat i de recuperació dels sistemes després d'un atac.

Posen com a exemple el treball de col·laboració que Microsoft, CrowdStrike i altres rivals al sector com Google o Amazon han mantingut després del col·lapse informàtic del 18 de juliol.

Treuen pit també del desplegament d'efectius tècnics i humans per mirar de solucionar i minimitzar els efectes de l'apagada informàtica, oferint ajuda tècnica als seus clients.

 

 

 

ARXIVAT A:
Tecnologia
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut