45 dies a les fosques: l'"infern" d'una cinquantena de veïns de Tarragona

L'avaria es va originar perquè la llum estava punxada i ara els propietaris hauran de pagar mil euros per reparar-la

RedaccióActualitzat

Un mes i mig sense llum. És el calvari que viuen una cinquantena de veïns d'un edifici del barri de Campclar, a Tarragona, des que el 24 de març es va incendiar la sala de comptadors i es van quedar sense electricitat.

Els inquilins d'aquests 24 habitatges del carrer Riu Llobregat fa més de sis setmanes que no tenen llum ni internet i no poden fer servir la nevera, entre altres coses. Un contratemps que se suma a 4 anys sense poder utilitzar l'ascensor, per un altre incendi.

Per poder recuperar la normalitat, la comunitat de veïns ha de fer front a una despesa d'un miler d'euros per propietari. Però dels 24 pisos, la meitat d'immobles són propietat de fons d'inversió i això complica la comunicació per agilitzar els pagaments.

Segons Endesa, l'avaria és conseqüència d'un cas de frau elèctric, és a dir, que la llum estava punxada. Segons la companyia elèctrica, a Catalunya hi ha una vintena més de casos com el de Campclar.

Dos nens estudien a les fosques a l'edific de Campclar
Dos nens estudien a les fosques per l'avaria que ha deixat un edifici sense llum des del 24 de març (3Cat)

"Viure així és un infern"

Els veïns no han abandonat els habitatges i se les empesquen en el dia a dia per poder-hi seguir vivint. És el cas de Noemí Salcedo, propietària d'un dels pisos sense llum:

"Tenim bombones de butà per cuinar i per tenir llum. Comprem l'indispensable perquè no es pot guardar. El que sobra és per llençar."

Isabel Trujillo, també veïna de l'edifici, remarca que la situació es complica sobretot quan es fa fosc:

"Viure així és un infern i de nit, més. De dia encara vas aguantant, però no podem fer res."


Una porta blindada per evitar fraus elèctrics

Des dels Serveis Socials de Tarragona expliquen que l'Ajuntament ha ofert una alternativa a les famílies, però que cap d'elles no ha volgut marxar a l'hotel o pensió que se'ls oferia. La regidora de Serveis Socials de Tarragona, Cecilia Mangini, explica que "les famílies s'hi van negar, perquè tenien por de deixar casa seva".

La previsió de l'administració de la finca és que a finals de mes ja s'hagin recaptat els diners necessaris per pagar la reparació i es puguin recuperar els subministraments. Per evitar un nou intent de connexió fraudulenta, els veïns estudien diverses opcions, com ara instal·lar una porta blindada per protegir el quadre elèctric.

 

ARXIVAT A:
Pobresa energèticaEnergia
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut