Les sortides de via són la primera causa de mort en accident de trànsit

1.098 morts a les carreteres espanyoles el 2019, la xifra més baixa de la història

Creix un 22% el nombre de motoristes morts, i pugen un 20% les víctimes mortals que no portaven cordat el cinturó de seguretat
Actualitzat
TEMA:
Trànsit

L'any 2019 acaba amb la xifra de morts a les carreteres més baixa de la història a l'estat espanyol.

Aquest últim any s'han comptabilitzat 1.098 víctimes mortals en accidents de trànsit, una dada històrica perquè és la més baixa des del 1960, segons el balanç de la Direcció General de Trànsit, DGT, presentat aquest dijous.

Això representa un 7% menys que l'any anterior. En general, baixen la sinistralitat a les carreteres i també el nombre de ferits greus.

A Catalunya, el balanç també és favorable, i segons la DGT, les víctimes mortals a la carretera han disminuït un 11%.

Per contra, la dada negativa és que han pujat un 22% la xifra de motoristes morts i un 20% les víctimes que no duien cordat el cinturó de seguretat.

El balanç comptabilitza les víctimes registrades les 24 hores següents als sinistres registrats només en vies interurbanes.

 

72 accidents i 90 víctimes menys

Durant el 2019 hi va haver 1.007 accidents mortals a les carreteres de l'Estat, amb 1.098 persones mortes i 4.395 que van haver de ser hospitalitzades.

Respecte a l'any 2018, són 72 sinistres menys. I també 90 morts i 174 ferits greus menys.

L'informe destaca que la davallada es produeix fins i tot amb un increment del 2,5% dels desplaçaments de llarga distància, un creixement del 2,2% del parc de vehicles. I el nombre de conductors ha pujat un 1,3%.

Les dades recullen que hi va haver 37 dies de l'any en què no es va produir cap víctima mortal i tampoc hi ha hagut cap mort en autocar a cap carretera.

Malgrat tot, el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, en la presentació del balanç ha dit que "una sola víctima és massa."

 

El 2019 hi ha hagut 72 accidents i 90 morts menys a la carretera que l'any anterior

 

Els motoristes, els més vulnerables

L'informe destaca que el col·lectiu més vulnerable a la carretera és els dels motoristes. 264 conductors de motos van morir d'accident l'any passat, 47 més que l'any anterior.

També van morir 11 usuaris de ciclomotor menys que el 2018, i 22 vianants menys, però 4 ciclistes més.

Una altra dada que ha destacat el ministre és que el 20% dels que han mort en turismes i furgonetes no portaven el cinturó posat.

"Costa d'entendre que 116 víctimes mortals anessin sense cinturó, si pensem que cordar-se'l és un gest intuïtiu."

A més, ha lamentat que 11 conductors de motocicleta i 16 ciclistes que han mort no portaven casc.

Més morts a les carreteres convencionals

Les carreteres convencionals són encara les vies on hi ha una mortalitat més gran per accidents de trànsit, un 73%. Malgrat tot, ha baixat el nombre de persones que hi han perdut la vida, 800, un 9,5% menys que l'any passat, quan hi va haver 84 morts més.

A les autopistes i autovies, hi ha hagut també un descens de les víctimes mortals respecte al 2018, de 304 a 298.

La millora de les carreteres convencionals ha fet que, en 10 anys, s'hi hagin reduït un 46% les víctimes dels accidents mortals, mentre que a les calçades d'alta capacitat s'han reduït un 27% en una dècada.

Pel que fa al tipus d'accidents, les sortides de via encara són la primera causa en els mortals: causen un 39% dels morts, al davant de les col·lisions frontals i l'atropellament de vianants.

ARXIVAT A:
Trànsit
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut