Rècord històric de reproduccions digitals en un mes d'abril, al conjunt de 3Cat

TV3 registra el millor mes d'abril des del 2021, augmenta el seu lideratge respecte al mes de març i acumula 33 mesos consecutius al capdavant

3Cat marca el seu rècord històric de reproduccions digitals en un mes d'abril i acumula més de 18,9 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. A més, a la carta també bat el mateix rècord i en registra més de 12,8 milions. 

S'han fet més de 17,7 milions de reproduccions a la plataforma i l'aplicació mòbil fa el rècord de dispositius únics des de la posada en funcionament, amb més de 231.900.  

Aquestes dades se sumen al lideratge sòlid de TV3, que registra el millor mes d'abril des del 2021, anota un 13,8% i a 4,9 punts de la següent cadena, i augmenta el seu lideratge respecte al mes de març. Amb aquest, ja són 33 mesos consecutius en què TV3 és líder del day time, amb un 14,5% i a 5,2 punts d'Antena 3, i del prime time, amb un 14,8% i a 6,1 punts de la segona opció. A més, 7 dels 10 programes més vistos del mes d'abril són de TV3, segons dades de Kantar. 

La primera estrena del mes, "L'Acadèmia", debuta com a líder destacada de la seva franja d'emissió. El primer dilluns arriba a una audiència acumulada de més de 567.000 espectadors i una quota de pantalla de fins al 16%. En total, gairebé 1 milió d'espectadors contacten amb la sèrie en algun moment i encapçala la franja amb 7 dels 8 capítols.  

"Eufòria" és el segon programa més vist a la carta, amb més d'1,6 milions de reproduccions acumulades. Quatre dels cinc vídeos més vistos del mes són del programa i, a les xarxes socials, acumula gairebé 23,6 milions de visualitzacions.  

I, la darrera estrena d'abril, "Tor, una història de Carles Porta", anota un 18% de quota i més de 509.000 espectadors d'audiència acumulada a TV3 i és el vídeo més vist del dilluns 29 d'abril a la plataforma 3Cat, amb més de 74.700 reproduccions. El primer capítol de la investigació, de fet, ja és el vídeo més vist del mes, amb 120.500 reproduccions en dos dies.  

TV3 és la cadena més ben valorada del mes, amb un índex qualitatiu de 8,3. 

Els telenotícies mantenen el seu alt índex qualitatiu de 8,4, empatats amb els informatius de La 1, segons el panel de GfK.  

El canal infantil de 3Cat, SX3, creix 1,5 punts respecte al mateix mes de l'any anterior per al "target" infantil, d'entre 4 i 12 anys. Més d'1,4 milions de catalans connecten amb l'emissió lineal del SX3 durant el mes d'abril, 147.000 més que el mateix mes del 2023, i les reproduccions digitals dels seus continguts augmenten en un 11%, amb un total de 2,6 milions de reproduccions, respecte a l'abril anterior. 

El 33 registra la millor audiència digital des del 2017 i dobla els dispositius únics connectats, respecte al mes anterior. 

Més de 2 milions d'espectadors connecten amb Esport3 durant el mes, un creixement de 338.000 respecte a l'abril del 2023 i el millor mes d'abril des del 2016. L'emissió d'"Un dia de partit" del 16 d'abril anota el seu rècord de temporada, amb 325.000 espectadors d'audiència acumulada.  

I l'emissió digital més vista en directe és el partit de tornada de les semifinals de la Lliga de Campions femenina, entre el Chelsea i el Barça, amb 41.100 dispositius únics connectats. 

"Com si fos ahir" és el programa més vist en directe i a la carta, amb 203.700 dispositius únics, i registra més de 2,2 milions de reproduccions, la millor dada històrica de la sèrie. 

I el "TN vespre", segon programa més vist en directe i a la carta, anota la millor xifra de reproduccions des del març de 2020

"Els matins" (22,1% i 252.000 espectadors d'audiència acumulada), el "Tot es mou" (14,7% i 464.000 espectadors d'audiència acumulada) i el "TN comarques" (29,6% i 395.000 espectadors d'audiència acumulada) fan el seu rècord de temporada també aquest mes d'abril.  

El "Més 324" marca la segona millor xifra de la temporada amb l'entrevista a Carles Puigdemont (284.000 espectadors d'audiència acumulada) i el "Nits sense ficció" "Aitana Bonmatí" lidera còmodament, a gairebé 12 punts de la segona opció i amb 19,7% de quota i 677.000 espectadors d'audiència acumulada, el dia de la seva estrena a TV3. 

Pel que fa a les xarxes socials, s'han fet 146,8 milions de reproduccions de vídeo als perfils 3Cat. El més vist, un clip de l'"APM?" sobre el gol fantasma del Barça, amb més de 7,1 milions de reproduccions a TikTok.  

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur)

 

#audiències3Cat  

Anar al contingut