
Societat Civil Catalana convoca una manifestació diumenge en suport del 155
L'entitat considera que l'aplicació d'aquest article de la Constitució és "una mesura necessària" i critica que Puigdemont parli en nom de tots els catalans
L'entitat antisobiranista Societat Civil Catalana, SCC, ha convocat una manifestació a Barcelona per aquest diumenge 29 d'octubre. L'han convocada a les 12 del migdia al Passeig de Gràcia, i la motivació donar suport a l'aplicació de l'article 155 de Constitució per intervenir les institucions autonòmiques catalanes, que consideren "una mesura necessària":
"L'associació assegura que l'aplicació de l'article 155 garanteix l'autogovern a Catalunya i en aquest moment és una mesura necessària perquè es respecti l'estat de dret i les lleis. Normes com l'Estatut de Catalunya o la Carta Magna, amb un 68% de participació i un 91% d'acceptació, han estat aprovades amb la clara intenció que tots els ciutadans sense excepció actuïn i convisquin sense vulnerar-les."
En el comunicat en què han fet pública la convocatòria, SCC aprofita per criticar Carles Puigdemont per parlar en nom de tots els catalans, fet que els responsables de l'entitat consideren "inacceptable". També consideren intolerable que pugui declarar la independència de Catalunya en base a un referèndum "il·legal i unilateral".
📢📢👭👭👬👬
Soc. Civil Catalana (@Societatcc) October 23, 2017
Convocamos una manifestación el próximo domingo en Barcelona para defender la libertad y la democracia. pic.twitter.com/xGtQvh0KSI
Repetir l'èxit del 8 d'octubre
Aquesta entitat ja va ser la convocant de la gran manifestació del 8 d'octubre a Barcelona en suport de la unitat d'Espanya, que segons la Guàrdia Urbana va reunir 350.000 manifestants i segons la mateixa SCC gairebé un milió de persones. Quatre dies després també ser l'entitat convocant de la manifestació principal del dia de la Hispanitat a Barcelona, que va tenir un seguiment sensiblement menys massiu.