hamburguesa
A Anglaterra, un de cada cinc infants en edat de començar l'educació primària té sobrepès o obesitat (Unsplash)

El Regne Unit prohibirà els anuncis de menjar ràpid a la televisió en horari infantil

El govern laborista també vetarà la publicitat en línia d'alguns ultraprocessats a partir de l'octubre del 2025

RedaccióActualitzat

El govern del Regne Unit prohibirà els anuncis de menjar porqueria a la televisió a partir de les nou del vespre i la publicitat en línia d'aliments amb alt contingut en greixos, sucres i salt. Aquestes mesures, que l'executiu justifica per motius de salut pública, entraran en vigor a partir de l'octubre del 2025.

El ministre de Salut, Andrew Gwynne, ha anunciat en seu parlamentària la decisió dels laboristes d'implementar una legislació que feia anys que s'estava debatent, però havia quedat guardada en un calaix diverses vegades. L'objectiu principal del govern és reduir els alts índexs d'obesitat infantil que hi ha al Regne Unit.

Gwynne considera que el termini anunciat aquest dijous ofereix "claredat" a les empreses per adaptar-se a la nova norma. El responsable de salut assegura que aquestes restriccions ajudaran a evitar que els infants s'exposin a publicitat de menjar "poc saludable" des de ben petits.

La proposta feia anys que havia arribat al Parlament britànic. Boris Johnson va promoure la mesura el 2021, però en va suspendre la implementació dues vegades, al·legant que abans s'havia de revisar l'impacte econòmic que podria tenir sobre els consumidors.

Els defensors de la mesura sempre han considerat que calia limitar el poder de les marques de menjar porqueria i la seva habilitat per bombardejar els infants amb anuncis per promoure el consum de snacks i begudes poc saludables.

Un de cada cinc infants té sobrepès

A Anglaterra, un de cada cinc infants en edat de començar l'educació primària té sobrepès o obesitat, segons dades del govern. Aquesta xifra puja fins a més d'un terç quan acaben l'escola.

Gwynne ha assegurat que volen "abordar el problema frontalment i això inclou implementar restriccions a la publicitat de menjar porqueria sense més dilació". Una enquesta publicada l'any passat assegurava que vuit de cada deu adults aprovava la mesura.

La Fundació Britànica del Cor anima el govern britànic a anar un pas més enllà i demana ampliar la prohibició a les ràdios i als patrocinis esportius, així com gravar les empreses que ofereixen aquests productes amb impostos especials.

De moment, els laboristes ja s'han compromès a estudiar la prohibició de vendre begudes energètiques als menors de 16 anys. El nou govern ha anunciat que té l'objectiu d'assegurar el creixement "de la generació més sana de la història", i vol posar un èmfasi especial en la renovació del sistema públic de salut.

 

 

ARXIVAT A:
SalutAlimentació
Anar al contingut