Sabadell titlla la represa del Quart Cinturó "d'aberració" i adverteix que mentre hi hagi el govern actual "no es farà"

ACN Sabadell.-L'Ajuntament de Sabadell ha tornat a expressar la seva total oposició a què el Quart Cinturó acabi unint Terrassa i Granollers a través del nord de la ciutat. Així ho ha assegurat el tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat de Sabadell, Maties Serracant, que ha considerat que la proposta és una "aberració" i ha advertit que mentre l'actual executiu es trobi al capdavant del consistori no serà possible construir aquesta carretera. Serracant ho ha dit després que el ministeri de Foment hagi tornat a adjudicar aquest dijous l'estudi informatiu de la B-40 - que ja es va fer i va caducar l'any 2013 - entre les dues capitals vallesanes. Es tracta d'un traçat de 35 quilòmetres que hauria de passar per espais naturals com l'entorn del bosc de Can Deu de Sabadell o l'espai protegit de Gallecs. Aquesta obra està valorada en 400 MEUR.

El tinent d'alcalde s'ha mostrat molt contundent amb la postura del consistori vallesà al respecte, i ha reiterat que el Vallès no necessita cap infraestructura que sigui de titularitat estatal, sinó que el que cal són carreteres internes que connectin el territori. "Per aquí no passarà mai cap Quart Cinturó mentre aquest govern sigui a la ciutat", ha expressat Serracant, que ha recordat el ministeri de Foment ha tornat a encarregar un estudi que "ja es va redactar" i que es va arxivar l'any 2013 en caducar l'expedient d'avaluació ambiental. "El que fa Foment és "llançar els diners", ha considerat."És absolutament innegable que això avui és una aberració, que el ministeri de Foment segueixi endavant amb la tramitació, gastant milions d'euros redactant l'estudi informatiu, és inqualificable després dels anys que portem", ha apuntat. Amb tot, aposta perquè es faci un debat amb dades reals de la mobilitat al Vallès, i que es facin les millores en infraestructures necessàries, com ara connectar Castellar amb Sabadell, amb la Ronda Oest i amb la C-58 per alliberar pressió d'altres eixos, com la Gran Via de Sabadell. "El ministeri no passarà mai una traça per la part alta del Vallès, fa 20 anys que ho diuen, nosaltres treballem en la diagnosi i l'elaboració de propostes", ha reiterat. El Govern i els consells comarcals dels Vallesos estan redactant un pla de mobilitat per definir les necessitats reals del territori. Aquest document ha d'estar enllestit a principis de 2018.

Anar al contingut