Recuperades les dues caixes negres de l'avió d'EgyptAir estavellat el mes passat

S'han trobat al fons del mar, a la zona en la qual un vaixell francès va captar senyals d'una de les caixes negres de l'aparell

RedaccióActualitzat

Localitzades les dues caixes negres de l'avió d'EgyptAir que va caure al mar el 19 de maig mentre volava entre París i el Caire. Els equips de recerca han localitzat la primera aquest dijous, i la segona aquest divendres. Ara es remetran a la fiscalia general d'Egipte, que porta la investigació.

El govern egipci també assegura que han trobat parts del fuselatge de l'avió. Les imatges encara no s'han difós, ni tampoc s'ha aclarit quines parts de l'avió s'han trobat ni quines dimensions tenen.

Les caixes negres, en què s'enregistra el so de la cabina dels pilots, pot ajudar a aclarir les causes del sinistre.

L'avió, que portava 66 persones a bord, va perdre el contacte poc abans que sortís de l'espai aeri grec i entrés en l'egipci, sense que se'n sàpiguen les causes. Un vaixell de la marina francesa va detectar fa quinze dies un senyal subaquàtic que després es va confirmar que procedia de les caixes negres de l'avió. De moment els responsables no s'han decantat per cap hipòtesi, tot i que s'hagi afirmat que d'algunes de les restes trobades es pot deduir que va haver-hi una explosió.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut