El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, aquest divendres a Barcelona
El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, aquest divendres a Barcelona
Barcelona

Rajoy: "No hi haurà referèndum. Com més triguin a rectificar, més mal faran"

El president del govern espanyol assegura en un acte del PP a Barcelona que el seu partit, Ciutadans i PSOE estan "treballant en defensa de la llei i dels drets de tots"

RedaccióActualitzat

El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha refermat aquest divendres la seva aposta per la confrontació directa amb l'independentisme català. Ho ha fet en un acte del PP a Barcelona, durant el que ha assegurat que "som la majoria i tenim al nostre favor la llei i el món":

"No hi haurà referèndum, no n'hi haurà." [Forts aplaudiments] "Com més triguin a rectificar, més mal faran al conjunt dels catalans i al conjunt dels espanyols. No subestimin la força de la democràcia espanyola, no la subestimin. La democràcia espanyola és molt forta, i Espanya és una gran nació."

100.000 cartells requisats

En un moment del seu parlament, Rajoy s'ha felicitat de l'actuació de la Guàrdia Civil perseguint material del referèndum, i ha anunciat que aquesta mateixa tarda han requisat "més de 100.000 cartells de propaganda de la Generalitat a prop d'aquí":

 

48 hores

Durant l'acte, Rajoy ha agraït al seu propi partit i també a Ciutadans i al PSOE "que treballin junts en defensa de la nació espanyola, de la llei i dels drets de tots". També s'ha referit a l'ultimàtum de 48 hores a la Generalitat per informar el Ministeri d'Hisenda de la seva despesa:

"Si d'aquí a 48 hores no hi ha un compromís de compliment de la llei, a partir d'ara, els pagaments de la Generalitat els farà el govern d'Espanya..."  [els assistents l'interrompen aplaudint i es posen drets] "... i els farà per garantir que es compleix una llei que és un compromís europeu i que ha estat decisiva per a la recuperació econòmica, i també que no s'inverteix ni un sol euro en activitats que s'hagin declarat il·legals pels tribunals, inclòs el referèndum."

 

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut