
Quatre empresaris obren la ronda d'interrogatoris pel "cas Pujol"
Un dels primers a declarar ha admès haver pagat 400.000 euros en comissions al primogènit dels Pujol per construir apartaments de luxe a Eivissa
Nova ronda d'interrogatoris a l'Audiència Nacional, a Madrid, dins del "cas Pujol" sobre un presumpte blanqueig de capitals. Aquest dimarts s'obre la ronda d'interrogatoris amb quatre empresaris.
Un dels testimonis que citats avui, el conseller delegat de la Promotora Promomed, ha declarat haver abonat 400.000 euros en comissions a Jordi Pujol Ferrusola per la seva intermediació i assessorament en la venda d'una promoció de luxe a Eivissa. Segons aquest empresari, aquests pagaments es van fer de manera "legal" i van quedar reflectits en un contracte signat pel fill de l'expresident. Aquest testimoni ha admès tenir vincles empresarials amb Jordi Pujol Ferrusola, però ha negat haver rebut contractes de l'administració pública.
Pel jutjat central d'instrucció cinc hi passaran demà l'expresident Jordi Pujol i la seva dona, Marta Ferrusola, per declarar com a investigats, com ja van fer a Barcelona. I el seu fill gran, Jordi Pujol Ferrusola, ho farà dijous. Aquest dimarts compareixen com a testimonis quatre empresaris. Tots van tenir contractes amb la Generalitat i el que haurien d'aclarir és si van pagar comissions per l'adjudicació d'obra pública.
L'Audiència Nacional, que investiga l'origen del patrimoni del primogènit de la família, ha assumit també les diligències que un jutjat d'instrucció de Barcelona tenia obertes sobre el matrimoni i tres fills més, imputats per frau fiscal. La sospita del jutge José de la Mata és que tota la família actuava de manera organitzada per blanquejar diners procedents de les comissions, i per això va acceptar investigar-ho tot com una sola macrocausa.