Brussel·les

Puigdemont, obert a trobar-se amb Rajoy "sense condicions" fora d'Espanya

Puigdemont considera que la reunió s'hauria de produir "sense condicions prèvies" de cap part

RedaccióActualitzat

L'endemà de les eleccions del 21D, Carles Puigdemont s'ha mostrat disposat a reunir-se amb el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, fora d'Espanya, a Brussel·les o en un altre país de la Unió Europea, "per raons òbvies".

"Estic disposat a trobar-me amb el president Rajoy per abordar la nova etapa política. Una etapa presidida per solucions polítiques, no per la repressió penal ni delirant en què han entrat, que els posa en el ridícul de considerar que les manifestacions de l'11 de Setembre formen part de la rebel·lió".

En aquest sentit, Puigdemont ha reclamat una trobada amb Rajoy "sense cap condició prèvia" per cap de les parts després que les tres forces sobiranistes tornin a sumar majoria al Parlament.

"Ara toca el diàleg i la negociació sense condicions".

Puigdemont considera que "com a mínim ens hem guanyat el dret a ser escoltats" després de les eleccions. A més, considera que Rajoy no hauria de prendre cap més decisió en nom de la Generalitat i hauria de retirar les forces de seguretat i els homes de negre, així com controlar les veus més radicals a les seves files. Pel president, Rajoy té l'oportunitat de rectificar:

"Té una oportunitat magnífica de començar a posar-se del costat de les solucions i no crear així més problemes".

I ha insistit, com ja va fer just després de saber-se els resultats del 21D, a reclamar una rectificació, una reparació i un reconeixement.

"Ve el temps de rectificació, de la reparació del dany infligit i del reconeixement".

El president cessat pel 155 ha reiterat que la política del president espanyol cap a Catalunya ha fracassat i que els independentistes no han parat de sumar adeptes:

"La recepta de Rajoy ha fracassat: més mobilització dels catalans, més mobilització per la independència. No hem parat de sumar vots en el plebiscit permanent sobre la independència".

En la mateixa línia, afirma: "És el temps d'aquella recepta de la política, que no es pot fer política sense diàleg".

ARXIVAT A:
Eleccions 21DProcés catalàArticle 155Junts
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut