
Podem obre "un procés d'avaluació i debat" pel seu pacte amb la CUP a Badalona
La marxa de l'únic regidor de Podem a Badalona ha obert un conflicte en el grup de Guanyem Badalona en Comú
La confluència de la CUP i Podem que governa a Badalona entra en un període complicat. La marxa de l'únic regidor de Podem a l'ajuntament ha obert un conflicte en el grup de Guanyem Badalona en Comú.
Javier López ha deixat el seu càrrec de regidor al consistori, on s'ocupava d'Espais Públics. Les formes i els motius de l'adéu evidencien un distanciament entre els dues formacions.
Segons l'Ajuntament, López va renunciar a la regidoria per motius personals. Però ell mateix ho desmentia a Twitter divendres:
La informació q circula no és correcta. Donaré les explicacions en el seu degut moment, després d consultar els òrgans pertinents. #Badalona
Javier López (@EnLopes) 29 d'abril de 2016
Guanyem Badalona en Comú va publicar una carta de Javier López en què ja parlava de "petites discrepàncies amb l'organització" juntament amb "la complexitat de la gestió municipal, amb els escassos recursos disponibles i les greus mancances de personal".
Aquest dissabte, Podem ha fet públic un comunicat en què assegura que Javier López ha renunciat al seu càrrec de regidor per raons polítiques. Asseguren que va ser rellevat de les seves funcions des de l'ajuntament i denuncien "tant les formes com el mode en què s'ha dut a terme".
Podem diu que ara obre "un procés d'avaluació i debat" sobre el nou escenari obert a Guanyem Badalona en Comú. La formació farà una assemblea en la qual s'analitzaran "els diferents escenaris possibles".
Ara el dubte és qui ocuparà el lloc de López. El següent a la llista és Francesc Duran, membre de la CUP. Així, Podem es quedaria sense representació al consistori.
L'equip de govern de Badalona està format per cinc regidors de Guanyem Badalona En Comú, tres d'ERC i dos d'ICV-EUiA.