París no troba, de moment, lligams entre l'autor de l'atac de Niça i grups terroristes
Mentrestant, França ha bombardejat aquesta matinada nous objectius d'Estat Islàmic a Síria i l'Iraq
França ret homenatge a les víctimes de l'atemptat a Niça. Milers de persones s'han aplegat aquest migdia al Passeig dels Anglesos d'aquesta ciutat de la Costa Blava per recordar les víctimes de l'atac. El minut de silenci també s'ha fet a París i diferents llocs de França.
Aquest matí, el ministre de l'Interior, Bernard Cazeneuve, ha reconegut que encara no s'ha trobat un lligam directe entre l'autor de la massacre de Niça i el grup terrorista Estat Islàmic. En tot cas, les característiques psicològiques del terrorista fan sospitar, tal com ja es va anunciar, que l'individu es va fanatitzar gairebé d'un dia per l'altre.

Segons el ministre, el "modus operandi" es correspon "totalment als missatges de Daesh que provoquen al terrorisme". Ha afegit, però, que "no es pot excloure que un individu desequlibrat i molt violent, i sembla que el seu estat psicològic prova aquests trets del caràcter, s'hagi vist implicat, en una radicalització ràpida, en aquest crim absolutament espantós". Cazeneuve ha manifestat la dificultat d'identificar els jihadistes per la quantitat de passaports falsos que s'ha quedat Estat Islàmic.
De la matança de Niça sabem ara que l'autor, Mohamed Bouhlel, tunisià de 31 anys, el va planificar de manera minuciosa. Un quart d'hora abans d'irrompre a gran velocitat al passeig dels Anglesos, Bouhlel va trucar a una persona, ara detinguda, per demanar-li que portés més armes. En total hi ha set detinguts. Pel que fa a les víctimes de l'atropellament massiu, el balanç és de 84 morts i de més de 300 ferits, alguns dels quals en estat crític.
França, mentrestant, ha anunciat, a través del ministre de Defensa, Jean-Yves Le Drian, que ha tornat a bombardejar objectius de Daesh a Síria i l'Iraq. Le Drian ha qualificat l'organització jihadista de càncer. El president, François Hollande, ha encapçalat aquest matí una reunió del Consell de Defensa.
França vol més proves de solidaritat europea per combatre Estat IslàmicDes de Brussel·les, el ministre d'Exteriors, Jean-Marc Ayrault, ha reclamat "més solidaritat" als països de la Unió Europea per combatre Estat Islàmic. Ayrault ha subratllat davant dels seus homòlegs de la UE: "Cal continuar aquest combat més que mai i reunir totes les nostres forces. França s'hi implica, però ens agradaria que la comunitat internacional fes més coses."
França continua de dol fins aquesta mitjanit.