
Opinions contraposades entre els jutges sobre l'empresonament dels consellers
Les dues grans associacions de jutges a Catalunya s'han pronunciat sobre l'empresonament dels consellers. L'Associació Professional de la Magistratura, en un comunicat amb el títol "Ja n'hi ha prou! No són presos polítics", denuncia que les crítiques a les mesures cautelars de l'Audiència Nacional són "un atac contra la independència judicial". També qualifica la jutge d'independent i imparcial i diu que el procés penal té totes les garanties.
En España no hay presos políticos, tan solo hay políticos presos.
APM CATALUÑA (@JuecesAPMCAT) 3 de novembre de 2017
En canvi, Jutges per la Democràcia defensa el dret a opinar sobre la justícia. Recorda que la presó provisional té caràcter excepcional, i que hi ha mesures alternatives com la fiança, retirada del passaport o la vigilància policial.
També diu que és difícil d'explicar la disparitat de criteris del Tribunal Suprem i de l'Audiència. Diuen que el dret a la defensa s'ha de respectar sota qualsevol concepte, fet pel qual resulta difícil d'explicar la diferència de tracte de la mateixa querella en dos tribunals diferents. Un va considerar que hi havia vulneració del dret a la defensa i va atorgar als querellats una setmana per preparar la declaració, mentre que l'altre tribunal els va citar en un festiu i 24 hores abans de declarar.
Al final, Jutges per la Democràcia consideren que la mera aplicació de les lleis no solucionarà el conflicte actual, i per això insten els partits polítics que segueixin buscant mitjans per solucionar el problema existent a Catalunya.
JpD por el derecho de defensa en los procedimientos penales https://t.co/9xgx88xmJJ
Juezas/cesDemocracia (@JpDemocracia) 3 de novembre de 2017
- ARXIVAT A:
- Eleccions 21D