Enric Millo, delegat del govern espanyol a Catalunya
Enric Millo, delegat del govern espanyol a Catalunya
Barcelona

Millo: "Per respecte, no he posat els peus a la Generalitat durant el 155"

El delegat del govern espanyol a Catalunya garantirà els símbols constitucionals en la presa de possessió del nou president

Actualitzat

El delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, ha recordat que "per respecte no ha posat els peus a la Generalitat" durant l'aplicació del 155 i ha avançat que en l'acte de possessió del nou president de la Generalitat, el govern garantirà que hi siguin "presents els símbols constitucionals".

Millo assegura en una entrevista a EFE, que un dels fets que ha "caracteritzat la feina del govern espanyol" durant els sis mesos que fa de l'aplicació de l'article 155, és "l'escrupolós respecte a les institucions catalanes."

"Els despatxos dels consellers estan tancats des del dia que van plegar. No hi ha entrat ningú. No ha vingut un ministre a ocupar el despatx d'un conseller.
Des del moment en què es va aplicar el 155, jo no he posat els peus al Palau de la Generalitat per respecte a la institució, perquè el Palau de la Generalitat ha de tenir un amfitrió que és el president de la Generalitat i jo no sóc el president de la Generalitat, sóc el delegat del govern d'Espanya a Catalunya, tercera autoritat. La segona és el president del Parlament i la primera el president de la Generalitat."

 

 

 

Assistir a la presa de possessió

Millo espera assistir a l'acte de presa de possessió del nou president de la Generalitat, com a "la mostra de la restauració de la normalitat institucional a Catalunya".

"La restauració de la normalitat vol dir entre altres coses que en un acte solemne de presa de possessió del nou president de la Generalitat hi hagi presència també de la tercera autoritat de Catalunya que és el delegat del govern espanyol a Catalunya, jo crec que això serà la mostra de la restauració de la normalitat institucional."

Segons Enric Millo, l'acte l'organitzarà el govern espanyol, i diu que encara no s'han parlat de com es farà, però assegura que no presidirà la presa de possessió.

"Si mirem en els moments anteriors com s'ha fet normalment el president sortint dona el pas del president entrant, això des del punt de vista protocol·lari institucional ja veurem com es fa, però jo no he de donar el traspàs a un nou president perquè jo no sóc el president de la Generalitat."

Millo afegeix que es farà de "la manera més normal i senzilla possible."


Garantir els símbols

D'altra banda Millo ha assegurat el govern garantirà la presència "dels símbols constitucionals", per evitar que passi, com en actes de presa de possessió anteriors, on diu que es va ocultar símbols com la imatge del rei.

"Qui pren les decisions en aquests moments és el govern espanyol.
Per tant, quan arribi el moment de la presa de possessió del nou president la logística, el format, el protocol, la simbologia constitucional i estatutària, la simbologia de les institucions serà la que correspon.
I això ho organitzarà el govern, és així, no hi ha cap dubte d'això."

 

ARXIVAT A:
Procés catalàArticle 155Investidura
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut