Milei fa realitat les seves amenaces i tanca l'agència de notícies pública argentina

El president d'extrema dreta ho va anunciar divendres tot acusant Télam d'haver estat "utilitzada durant dècades per fer propaganda"

Redacció/AgènciesActualitzat

El nou president de l'Argentina, l'ultraconservador Javier Milei, ha començat a desmantellar els mitjans públics del país amb el tancament de l'agència pública de notícies, Télam.

La mesura la va anunciar ell mateix després del discurs d'obertura de la legislatura divendres passat. Va dir que la tancava perquè havia estat "utilitzada durant les últimes dècades com a agència de propaganda kirchnerista".

I és que el govern argentí assegura que la mesura "no té a veure amb la llibertat d'expressió o de premsa", i que les pèrdues de Télam, enguany, s'han estimat en uns 20.000 milions de pesos (uns 21 milions d'euros).

Policies impedint l'entrada de cap treballador a la seu de l'agència Télam aquest dilluns a Buenos Aires (Reuters/Agustín Marcarian)


La web, tancada, i els edificis, custodiats

El tancament, doncs, ja s'ha fet realitat: la pàgina web de l'agència pública ha caigut aquest dilluns. En intentar entrar-hi, només s'hi podia llegir "pàgina en reconstrucció". També s'ha restringit l'accés dels treballadors a la seu física, que ha aparegut amb tanques custodiades per un fort desplegament policial.

De fet, tota la plantilla, uns 700 treballadors, han rebut una notificació dient-los que "no han d'anar a treballar durant els propers set dies", encara que se'ls assegura que "els cobraran igualment".


Preparen mobilitzacions de protesta

Els treballadors i els principals sindicats de premsa del país ja s'estan organitzant per respondre a la dràstica mesura i ja parlen d'una nova vaga general amb la resta de gremis del país afectats per mesures semblants.

Treballadors de Télam protestant davant la seu de l'agència aquest dilluns (Reuters/Agustín Marcarian)

Els sindicats dels periodistes qualifiquen el que està passant de "xou muntat pel govern", tal com ho ha expressat Carla Gaudensi, de la Federació Argentina de Treballadors de Premsa (FATPREN):

"Aquesta agència té més de 78 anys d'història i seguirà dempeus. A aquells que vulguin seguir muntant un xou, els dic que aquí hi ha treballadors que defensen la sobirania informativa, la seva font de treball i aquesta agència pública de notícies."

Segons dades oficials, l'empresa compta amb 28 corresponsalies a tot el país i quatre a l'estranger, que donen serveis informatius a periodistes, mitjans privats, així com a la ciutadania, per mitjà del seu lloc web, a més de gestionar la publicitat oficial de l'Estat.

Recupera els documentals de Punt de no retorn "L'Argentina de Milei. Part I" i "L'Argentina de Milei. Part II".

ARXIVAT A:
ArgentinaJavier Milei
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut