Assemblea dels treballadors de matí del Metro de Barcelona a les Cotxeres de Sants
Assemblea dels treballadors de matí del Metro de Barcelona a les Cotxeres de Sants
Barcelona

L'assemblea del Metro aprova aturades si no avancen les negociacions

El comitè convocarà dues vagues a l'abril: el dia 2, que coincidirà amb el Barça-Madrid, i la setmana del 25 al 28, amb la Fira Alimentària

Actualitzat

L'assemblea dels treballadors del Metro de Barcelona ha autoritzat el comitè a convocar aturades parcials el dissabte 2 d'abril, dia en què es jugarà el Barça-Madrid, i també durant la Fira Alimentària, del 25 al 28 d'abril. La gran majoria dels treballadors han votat les mobilitzacions, tant en l'assemblea del matí com en la de la tarda, amb l'objectiu de desbloquejar la negociació del conveni col·lectiu amb la direcció de TMB.

Els centenars de treballadors que s'han reunit durant el matí i la tarda de dijous a les Cotxeres de Sants han analitzat la situació creada després de les últimes vagues i l'estat de les negociacions amb la direcció de TMB, que s'han reprès aquesta setmana. Malgrat que a l'assemblea s'ha acordat continuar les mobilitzacions, fonts del comitè s'han mostrat optimistes respecte a la possibilitat d'arribar a un acord sobre el conveni en un termini d'entre quinze i vint dies, i declaren que els últims dies s'han intensificat les reunions.

Les vagues del 22 i el 24 de febrer, que van coincidir amb el MWC, van afectar de manera important la mobilitat de l'àrea de Barcelona. "No podem convocar assemblees cada dos dies i, per tant, hem optat per demanar l'autorització de l'assemblea per programar noves aturades si les negociacions s'encallen. És una eina de pressió a la qual no podem renunciar", ha assegurat el portaveu de CCOO al Metro.

El comitè reclama un increment salarial després de quatre anys de congelació, la reducció de la contractació temporal, l'ampliació del percentatge de treballadors amb jornada completa i la transparència en els salaris dels directius. La plantilla del Metro compta amb dos col·lectius als quals el comitè considera "precaris", i sumen unes 600 persones: els empleats de la borsa d'estiu, que només treballen tres mesos a l'any amb contractes d'obra i servei, i els rellevistes, les jornades dels quals no superen el 75%.

Fins ara, TMB ha ofert un 1% d'increment salarial i assegura que no pot pujar més perquè és una empresa que ha d'ajustar-se als pressupostos públics. D'altra banda, accepta resoldre el problema dels treballadors temporals i amb jornades parcials, però de manera progressiva, amb un calendari de cinc anys, cosa que no satisfà els sindicats.

Anar al contingut