
Famosos de caça a l'Àfrica, les imatges que fan indignar la xarxa
43.000 euros un elefant, 30.000 un rinoceront o 3.400 una girafa: el preu dels safaris de personatges coneguts a l'Àfrica
Sol i cel blau, grans extensions de sabana, somriures, rifles i, als peus, el cadàver d'un antílop, un elefant, una girafa o una zebra.
Aquesta és la carta de presentació de les empreses especialitzades a oferir safaris per a caçadors a l'Àfrica. A Sud-àfrica, Botswana o Zàmbia proliferen les empreses de safari que ofereixen la possibilitat de caçar tot tipus d'animals salvatges.
Rann Safaris, una empresa de Botswana, va mostrar a la seva web fotografies d'un orgullós rei Joan Carles amb un elefant mort. Eren fotos de l'any 2006, però van provocar indignació en un país que passava per una greu crisi econòmica. L'incident va obligar el rei a demanar perdó, dir que s'havia equivocat i que no ho tornaria a fer mai més.

Aquesta setmana, la polèmica ha vingut per la publicació de la fotografia de l'humorista César Cadaval amb un lleopard acabat de caçar a la web de l'empresa Mebenca Safaris. Aquesta empresa, de propietat espanyola, es publicita a internet amb desenes de fotografies dels cofois clients i els trofeus que acaben d'aconseguir.
Al preu base del safari, que varia segons els dies d'estada, s'ha d'afegir el preu de cada peça. Cada animal té el seu preu: 43.000 euros un elefant, 10.000 euros un cocodril, un rinoceront pot costar 30.000 euros, i un lleó, fins a 26.000 euros. Si el pressupost és més ajustat, per 1.000 euros es pot matar una zebra i per 3.400 una girafa.
Aqui, otro personaje que seguramente salga en la tele diciendo que adopta perros...y yo me pregunto...de que se rie? pic.twitter.com/yOptab2jtP
Frank Cuesta (@Frank_Cuesta) 21 de marzo de 2016
La mateixa empresa va penjar a Vimeo un vídeo on es veia l'exblaugrana Hristo Stóitxkov poc després de matar una zebra. El vídeo ja no es pot veure, però l'exfutbolista ha rebut nombroses crítiques per aquesta afició a la caça.
Me gustaba más el Stoichkov que le pegaba patadas a los rivales que el Stoichkov que mata jirafas. pic.twitter.com/RsG33F3yDn
PabloMM (@PabloMM) March 25, 2016
Però no són els únics personatges coneguts orgullosos de la seva afició a la caça: el príncep Enric d'Anglaterra, els fills del candidat republicà Donald Trump, el torero Jesulín de Ubrique o l'expresident de Caja Madrid Miguel Blesa no dubten a posar a la xarxa amb els trofeus caçats en les seves excursions africanes.
L'activitat és legal. Les empreses tenen els permisos necessaris per oferir safaris a les àmplies extensions dels seus dominis a la sabana africana i la possibilitat de matar els animals que hi viuen. Però l'exhibició de les fotografies dels trofeus ensangonats desperta sensibilitats i crítiques a la xarxa. I la popularitat d'algun dels caçadors es pot veure compromesa.