Les obres a la ronda de Dalt només han deixat dos carrils operatius per sentit entre els accessos 5 i 6

El tram en obres de la ronda de Dalt es talla a la nit: consulta l'afectació dia a dia

Des d'aquest divendres no es pot circular entre els accessos 5 i 6, de les 22.30 a les 6.00, però a partir de dilluns es recuperaran els tres carrils per sentit en horari diürn

Virgínia Arqué NuenoActualitzat

Les obres a la ronda de Dalt de Barcelona, que han obligat a restringir un carril al trànsit en tots dos sentits entre l'IES Vall d'Hebron i Vallcarca durant tot l'estiu, s'estan a punt d'acabar. Abans, però, es talla el trànsit durant les nits per pavimentar i pintar les vies, i per poder retirar tots els elements i senyalitzacions utilitzats en l'obra des del mes de juny.

Aquest dilluns està previst que durant el dia ja es pugui circular pels tres carrils per sentit entre els accessos 5 i 6 de la ronda, on ara només hi ha dos carrils operatius. La restitució dels dos carrils ràpids --ara bloquejats-- es farà el dia 9 de setembre, al voltant de les 4.30 de la matinada, i es recuperaran els tres carrils per sentit durant l'horari diürn.

Les restriccions, però, es mantindran a la nit, alguns dies de forma puntual i d'altres amb talls totals a la circulació en tots dos sentits, fins a l'11 de setembre.

En concret, les nits dels 6 al 7 de setembre, del 7 al 8 i del 8 al 9 es tallarà la circulació totalment en els dos sentits en horari nocturn. La nit del 9 al 10, el tall serà en sentit Besòs i del 10 a l'11 de setembre, en sentit Llobregat.

► La nit de divendres, del 6 al 7 de setembre, el tall en tots dos sentits ha estat de les 22.30 fins a les 8.00 del matí, amb reobertura dels carrils lents a primera hora. 

► La nit i matinada del 7 al 8 de setembre, aquest tram de la ronda estarà tallat de les 22.30 fins a les 10.00 del matí, amb reobertura dels carrils lents a primera hora. 

► La nit i matinada del 8 al 9 de setembre s'hi faran els treballs de pintura. El trànsit es tallarà totalment entre les 22.30 i les 4.30 de la matinada, en sentit Besòs, i entre les 23.00 i les 4.30 de la matinada en sentit Llobregat.

► La nit de dilluns a dimarts, la del 9 al 10 de setembre, es tallarà el trànsit en sentit Besòs de les 22.30 a les 4.30 de la matinada.

► I la de dimarts a dimecres, del 10 a l'11 de setembre, no es podrà circular en sentit Llobregat entre les 22.30 i les 4.30 de la matinada. Aquestes dues nits es retiraran tots els elements de senyalització de l'obra.

Les obres han comportat importants retencions en el tram afectat durant tot l'estiu. En moments puntuals, les aturades s'han allargat pels dos extrems, des del nus de la Trinitat --en sentit Llobregat-- i des de Sarrià --en sentit Besòs.

De fet, ha estat un estiu força caòtic pel que fa al trànsit i la mobilitat a la ciutat, per la cinquantena d'obres simultànies en marxa que han afectat també diverses línies de metro.

Les restriccions es mantindran al vespre fins a l'11 de setembre, amb talls totals a la circulació en tots dos sentits (3Cat)

Segona fase de cobertura de la ronda de Dalt a Horta-Guinardó

Les obres que s'hi estan duent a terme són per cobrir el tram de 340 metres de la ronda de Dalt entre l'IES Vall d'Hebron i l'avinguda de Vallcarca. Des del juny s'ha executat un nou mur que constituirà un dels pilars de la nova cobertura. Els treballs continuaran a partir de la tardor amb l'execució de les sortides d'emergència.

La intervenció és la segona fase de la cobertura de la ronda de Dalt al pas pel districte d'Horta-Guinardó. El nou tram cobert continua el d'uns 200 metres que s'ha executat durant la primera fase, entre el mercat i l'institut de la Vall d'Hebron.

Les obres han provocat importants retencions a l'estiu entre Vall d'Hebron i Vallcarca (3Cat)

Quan finalitzin les obres de cobertura, el maig del 2027, caldrà tirar endavant les obres d'urbanització del nou espai que s'haurà generat, una nova superfície per a ús ciutadà i verd per als veïns dels barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera.

La definició i les característiques de la zona de passeig i activitats s'hauran de concretar en un projecte posterior. Tot plegat, s'estima que tindrà un cost total d'uns 41 milions d'euros, dels quals uns 31 seran en aquest mandat.

 

ARXIVAT A:
TrànsitMobilitatZBE Barcelona
Anar al contingut