
El detingut per la punxada massiva de rodes a l'AP-7 és un mosso d'esquadra de baixa
L'home detingut aquest dimarts en relació amb les dues punxades massives de rodes de camions a l'autopista AP-7 al Vallès és un mosso d'esquadra.
Segons ha pogut saber TV3, l'agent, que habitualment treballa en l'àrea de seguretat de presons del sistema penitenciari, és un home de 51 anys, veí de Montmeló i està de baixa laboral des del setembre. De moment no es coneixen els motius de la baixa.
La policia buscava el responsable de la punxada massiva des que, el passat 5 de desembre, van tornar a aparèixer una trentena de camions amb les rodes punxades i es va evidenciar que va ser un fet provocat, no accidental, tal i com s'havia dit quatre dies abans, en la primera punxada de rodes de camions.
El van detenir aquest dimarts perquè el van poder identificar gràcies a uns testimonis que el van veure fugir i a les imatges de les càmeres de l'autopista.

No es van trobar els claus
Els dubtes sobre si era accidental o provocat procedien del fet que no es van trobar els claus que van causar les punxades. Segons han explicat els Mossos, el mètode que va fer servir l'autor va ser el següent: posava a la calçada de l'autopista una planxa de fabricació casolana amb claus sortint i la recollia després de rebentar les rodes d'un o diversos camions.
Això explica que totes les rodes punxades fossin de la banda dreta dels camions, les que passen més a prop del voral de l'autopista, on devia amagar-se l'autor. El 5 de desembre les punxades es van produir de matinada entre Sant Celoni i Castellbisbal i totes en sentit sud, en direcció a Tarragona.
Expedient disciplinari i acusació penal
Els Mossos han iniciat dos procediments contra l'agent detingut: un d'intern, en què la divisió d'Afers Interns li ha obert un expedient disciplinari amb mesures cautelars de suspensió de funcions; i un de penal, en què se li atribueixen dos delictes, un contra la seguretat del trànsit i un altre pels danys causats a una cinquantena de camions.
Aquest dimecres al matí els Mossos l'han portat als jutjats de Granollers per posar-lo a disposició judicial. Segons ha informat el cos, aquest dimarts es va negar a respondre preguntes de la policia. Però finalment el titular del jutjat d'instrucció número 1 ha prorrogat la detenció policial un dia, fins aquest dijous. El motiu d'aquesta pròrroga és que es practiquin més diligències, que considera necessàries per poder-li prendre declaració.

- ARXIVAT A:
- Policial