Cinc restaurants asiàtics de menjar ràpid de Nova York són atesos per treballadors des de les Filipines per zoom (iStock/Edwin Tan)

Demanar en un restaurant de Nova York i que t'atenguin per Zoom des de les Filipines

Els treballadors, que cobren 3 dòlars per hora, reben els clients i els aconsellen els menús que poden menjar a Manhattan

Quan un client passa per la porta de la cadena de menjar ràpid Sansan a Nova York es troba immediatament amb una pantalla on li somriu un assistent virtual que actua en lloc del treballador que agafaria les comandes. Li dona la benvinguda per zoom i li fa algunes recomanacions del que podria menjar. Són una mena de cambrer remot.

El que alguns poden veure com un signe de modernitat amaga, en realitat, una manera d'estalviar-se molts diners en personal. El treballador l'atén des de les Filipines, on cobra 3 dòlars per hora, molt lluny dels 16 que hauria de cobrar si treballés a Nova York.

És un pas més del que veiem des de fa temps amb els call-centres que funcionen des de l'estranger, on hi ha sous més baixos.

Aquesta és la novetat que ha mostrat en un article el diari "The New York Times", a partir del missatge d'un empresari tecnològic que s'ha fet viral, on explicava la seva experiència, Brett Goldstein.


Ell s'ho va trobar en un local de pollastre fregit de Manhattan, el Sansan Chicken, però el mateix sistema es fa servir també als restaurants especialitzats en ramen Sansan Ramen i Yaso Kitchen, a Queens i Jersey.

Segons explica Brett Goldstein, l'empresa responsable d'aquests treballadors es diu "Happy cashier" i opera a cinc llocs de fast-food asiàtic a Nova York.


No són intel·ligència artificial, encara

"Algunes persones pensen que som intel·ligència artificial i et pregunten si ets real", ha explicat al New York Times una de les dones que atén des de la pantalla, de nom Pie. Fa mig any que té aquesta feina i pot cobrir tres restaurants al mateix temps, alternant les pantalles.

Que siguin treballadors virtuals no vol dir que no acceptin propines. Els encarregats de donar la benvinguda al local es quedarien un 30% del que es recapti en propines al local, on també hi ha un humà que pot atendre els clients, més enllà de les màquines on fan la comanda automàtica.

A banda de la sorpresa, no tothom ho ha rebut bé. Alguns defensen que "la interacció humana és molt millor que el vídeo", mentre que altres són escèptics i prefereixen no parlar amb ningú, encara que sigui per zoom, segons els testimonis que ha recollit el diari, que també assenyala que alguns ho veuen com "un model perfecte per als abusos".


Brett Goldstein admet que "primer estava molt emocionat", quan es va trobar la novetat quan anava a menjar a Manhattan, però després de donar-hi un parell de voltes ha parlat d'un "futur distòpic".

"Avui es tracta d'una dona filipina darrere d'una pantalla, però no és una bogeria creure que probablement en els pròxims sis o dotze mesos, podria ser un avatar d'IA fent les mateixes coses", afegeix.

 

ARXIVAT A:
Estats UnitsGastronomia
Anar al contingut