Comiat emocionant a l'últim metro de la sèrie 2000 a Barcelona, els primers trens "cuc"

L'adeu a aquests trens, pioners a Espanya el 1992, permet avançar en la retirada de l'amiant del material mòbil de Transports Metropolitans de Barcelona

RedaccióActualitzat

Barcelona ha acomiadat aquest divendres l'últim viatge del metro de la sèrie 2000 que quedava en circulació a la ciutat. Uns trens que es van estrenar el juliol del 1992 i que van convertir-se en els primers amb passadís continu de circulació i sense portes de separació entre cotxes. 

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha organitzat un comiat a l'alçada d'uns trens històrics, amb un últim trajecte públic molt emotiu entre les estacions de Zona Universitària i Trinitat Nova, de la línia 3.

L'acte de comiat als anomenats trens "cuc" ha aplegat desenes de persones --sobretot usuaris habituals, treballadors i aficionats al ferrocarril-- que han aprofitat l'ocasió per immortalitzar aquest últim trajecte amb els seus telèfons mòbils i càmeres.
 


En Guerau i en Jofre Sans són dues de les persones que han volgut celebrar l'històric comiat. Aquests dos joves germans aficionats al ferrocarril han volgut rendir el seu particular homenatge a una sèrie de trens que ha marcat un abans i un després a la xarxa del metro.

"Volíem viure el comiat de la sèrie 2000 del metro de Barcelona perquè és part de la ciutat i forma part del seu patrimoni històric. Cal conservar-lo i visibilitzar aquest tipus de canvis."

Els trens de la sèrie 2000 del metro de Barcelona ja són història després de tres dècades en servei (3Cat)


Retirada progressiva dels trens amb amiant

La retirada de l'últim comboi de la sèrie 2000 forma part de la renovació dels combois per eliminar tot l'amiant del material mòbil de la xarxa de metro a Barcelona.

Des d'aquest divendres, ja no queda cap tren amb amiant circulant a l'L3, on TMB segueix incorporant progressivament nous models de la sèrie 7000, molt més moderns.

L'últim viatge d'aquest metro ha estat molt especial per a en Jordi Rovira, que fa 14 anys que condueix els metros de la línia 3 i que s'ha mostrat molt honrat de poder conduir la sèrie 2000 per darrera vegada.

"Sap greu que marxi. Aquest és un tren amb poca tecnologia, però molt fiable, molt ràpid i molt còmode de conduir. Sap greu que marxi."


"És una llàstima que es retiri perquè és una joia i una icona de la història de Barcelona, però és normal perquè cal donar pas a les noves generacions de trens", ha opinat l'Andrés Martos, mecànic ferroviari.
 


Uns trens pioners a Espanya

Els trens de la sèrie 2000 van ser els primers trens continus de metro de Barcelona, però també els primers que van entrar en servei a Espanya i els segons d'Europa, després del de París. 

La visió sencera de tot el tren per dins representava tota una novetat i possibilitava una millor distribució del passatge a l'interior, alhora que oferia una major sensació de seguretat, especialment a les hores de menys afluència de viatgers.

Els trens de la sèrie 2000 van ser els primers de tipus "cuc", sense separació entre els diferents vagons (3Cat)

El 2015 van començar un procés de remodelació de totes les unitats d'aquesta sèrie amb l'objectiu d'allargar la vida útil dels vehicles i equiparar-los als més moderns. Ara, però, ja són història després de sumar 18 milions de quilòmetres entre tota la flota de la sèrie.

Ara, la Fundació TMB sumarà una peça més al seu ampli ventall de vehicles històrics i preservarà tres cotxes d'aquesta sèrie 2000: dos motors i un remolc perquè perdurin, per sempre més, en la memòria de la ciutat.

ARXIVAT A:
Transport públicMetro
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut