Els busos nàutics són 0 emissions i funcionen amb electricitat generada per energia solar (ACN/Maria Asmarats)

Barcelona engega un bus nàutic al port que enllaça el Moll de Drassanes amb el de Llevant

Amb una freqüència de pas d'entre 15 i 30 minuts, el trajecte dura uns deu minuts i costa 1,9 euros, més barat que el bus terrestre

Redacció/AgènciesActualitzat

El bus nàutic del Port de Barcelona començarà a funcionar aquest dijous, 15 anys després que es plantegés per primer cop aquest projecte. El servei connecta el moll de Drassanes, en concret des del punt on hi ha "Las Golondrinas", al peu de Colom, i el moll de Llevant, que és al costat de l'Hotel W.

El trajecte dura uns deu minuts, que faran dues embarcacions de zero emissions operades per la companyia Alsa. Les dues naus que funcionen amb electricitat generada per energia solar i que es poden carregar al moll de Llevant, cosa que els permetrà una autonomia de vuit hores de servei ininterromput.

Els vaixells operen un mínim de 12 hores al dia amb una freqüència de pas que varia entre els 15 i els 30 minuts.

Als antics "tinglados" o magatzems portuaris, rehabilitats fa poc al moll de Llevant, s'hi ha ubicat una nova estació marítima.

Nova terminal del bus nàutic del port al moll de Llevant, als antics "tinglados" (ACN/Maria Asmarats)

Millores per als veïns

El bus ha hagut d'accelerar la seva posada en marxa, coincidint amb la celebració de la Copa Amèrica de vela.

En el primer viatge d'inauguració d'aquest dimecres, l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha vinculat el servei a la transformació del districte de Ciutat Vella. El bus nàutic "no deixa de ser una extensió" de les obres de la Rambla i Via Laietana, ha dit, i ha afegit que els veïns del barri de la Barceloneta es beneficiaran de la disminució del trànsit.

El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha explicat que el públic potencial són els treballadors de la zona i els visitants de les infraestructures, i ha assegurat que les obres del recinte portuari estan encarant la "recta final" per estar a punt per a la prova esportiva. "Ens esperen 50 dies vertiginosos", ha dit.

"Més econòmic que l'autobús"

El director del Port Vell, David Pino, ha valorat que el servei donarà a conèixer un espai nou i cada cop més nàutic, i ha defensat sobretot la tarifa:

"El preu ajudarà molt, un preu més econòmic que l'autobús".

Un trajecte costa 1,9 euros, i també hi haurà la possibilitat de comprar un bitllet d'anada i tornada, abonaments de 10 viatges, bitllets de 2 a 30 dies i hi haurà descomptes per a nens, joves i gent gran.

El conseller delegat d'Alsa, Francisco Iglesias, ha assegurat que "aquest concurs no costa un duro a l'Autoritat ni a la ciutadania", i ha explicat que és una aposta de l'empresa per continuar creixent a Catalunya i a Barcelona, on tenen 500 treballadors i uns 200 autobusos, amb un projecte diferent.

El més petit dels busos nàutics, que té capacitat per a 56 passatgers (ACN/Maria Asmarats)


"Els inicis seran difícils, en els projectes en què entrem no mirem el curt termini, sinó el llarg termini", i ha considerat que la zona té molt de potencial per al futur.

Salvadó també confia en l'èxit d'aquest nou transport públic. "Entrem en un mercat complex", i s'ha mostrat convençut que el projecte tindrà èxit empresarial i ciutadà a mitjà termini, ja que compta amb dues embarcacions innovadores i un gran públic potencial.

Alsa, que va guanyar el concurs al febrer per operador del servei, disposa dels vaixells Ecocat dos, amb una capacitat de 56 viatgers i Ecocat tres, que en dues plantes té una capacitat per a 84 passatgers.

El més gran dels vaixells té dos pisos i capacitat per a 84 persones (ACN/Maria Asmarats)

El més gran (de color blau) té una eslora de 14,70 metres, i d'11,90 metres el més petit. Al sostre tenen plaques fotovoltaiques que generen un 40% del seu consum.

 

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públic
Anar al contingut