Barcelona

Alcoberro aclareix que l'ANC demana el vot per ERC, JxCat i la CUP

El vicepresident de l'ANC admet que la carta a la militància on es diu que l'entitat "reconeixerà únicament el president legítim sorgit de les urnes del 27S" és "desafortunada"

RedaccióActualitzat

El vicepresident de l'ANC, Agustí Alcoberro, ha admès que "deu ser desafortunat" el text de la carta que l'entitat ha enviat a la seva militància o bé "l'oportunitat del moment".

En una entrevista al programa "El suplement" de Catalunya Ràdio, Alcoberro ha aclarit que l'ANC demana el vot per les tres candidatures independentistes: ERC, JxCat i la CUP.

"Som una entitat transversal, tenim gent que votarà diferents candidatures. Això ha de ser així i convé que continuï sent així. Jo crec que queda clar que l'Assemblea té tres candidatures, que són les tres candidatures de la república: ERC liderada per per Oriol Junqueras, Junts per Catalunya liderada per Carles Puigdemont i també la CUP. En això no hem canviat."

La carta enviada aquest dissabte estableix que, després del 21D, l'entitat "reconeixerà únicament el president legítim sorgit de les urnes del 27S del 2015", és a dir, Carles Puigdemont.

Ara, el vicepresident de l'entitat diu que, "en cap cas", aquesta carta planteja aquest comunicat amb l'objectiu "de donar suport a una determinada força política".

"El que planteja és que les tres forces polítiques, l'endemà de les eleccions si obtenen la majoria, tenen un deure pendent previ que és el de restaurar una situació que ha estat il·legítimament moguda pel govern espanyol a través de l'aplicació del 155. Aquesta és la nostra lògica."

Alcoberro ha defensat ara que, en funció dels resultats del 21D i les "lògiques polítiques", caldrà veure com s'estableix la restitució del govern "legítim" que va cessar el 155.

"La primera cosa que correspondrà si hi ha majoria independentista és intentar restaurar la situació prèvia."

 

 

ARXIVAT A:
Govern empresonatArticle 155Eleccions 21DJxCatCUPERC
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut